• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 8 مرداد 1399
کد مطلب : 106243
+
-

دستگیری ۶۳۵سارق پایتخت در طرح رعد

داخلی
دستگیری ۶۳۵سارق پایتخت در طرح رعد


سی‌وهفتمین مرحله از طرح رعد به بازداشت 635سارق در پایتخت منجر شد. به‌گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران صبح دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و درخصوص دستاوردهای این طرح گفت: در اجرای این مرحله از طرح رعد ۲۷۳حکم قضایی به اجرا درآمد و همکاران من موفق شدند ۶۳۵سارق را که در زمینه سرقت منزل، خودرو، اماکن عمومی و... فعالیت داشتند، دستگیر کنند و ۲۲باند نیز منهدم شدند. سردار رحیمی در ادامه از کشف بیش از ۸۳۰۰مورد از اموال مسروقه نیز خبر داد و گفت: ارزش ریالی اقلام کشف‌شده تا به این لحظه بالغ بر ۱۲.۵میلیارد بوده است. فرمانده انتظامی تهران ادامه داد: کشف ۱۰۸دستگاه خودرو و ۷۶موتورسیکلت سرقتی از دستاوردهای طرح رعد۳۷ است. به‌گفته رئیس پلیس پایتخت، از متهمان دستگیر‌شده در این مرحله از طرح رعد ۱۲قبضه سلاح جنگی و ۳۷قبضه سلاح سرد و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شده است.

سرقت با لباس‌های زنانه
ماموران پلیس پایتخت اعضای باندی را دستگیر کردند که یکی از آنها برای گمراه‌کردن پلیس، ‌لباس زنانه می‌پوشید. اعضای این گروه 3نفر بودند که دست به سرقت لوازم خودرو می‌زدند. دزدان طوری صحنه‌سازی‌ می‌کردند که به‌نظر می‌رسید عضو سوم این باند زنی جوان است اما او مردی بود که مانتو و شال زنانه به تن می‌کرد. وقتی مأموران آنها را شناسایی کرده و به تعقیبشان پرداختند، عمدا با موتور‌سیکلت پلیس تصادف کردند و باعث مصدوم‌شدن یکی از مأموران شدند اما در نهایت هر 3متهم به دام افتادند. در ادامه گفت‌وگو با سارقی که لباس‌های زنانه به تن می‌کرد را می‌خوانید.
از شگرد سرقت‌هایتان بگو؟
از وقتی دزدی‌هایمان را شروع کردیم، قرار شد من نقش زن را بازی کنم تا کسی به ما مشکوک نشود. لباس زنانه به‌تن می‌کردم و با همدستانم راهی خیابان‌ها می‌شدیم. هر 3سوار بر پرشیا بودیم و اغلب باتری خودروهای پراید را سرقت می‌کردیم.
هر شب دست به سرقت می‌زدید؟
معمولا نیمه‌شب که می‌شد، هر 3دور هم جمع می‌شدیم تا نقشه سرقت‌ها را اجرا کنیم.
چرا فقط از پراید سرقت می‌کردید؟
چون یکی از همدستانم تبحر خاصی داشت در باز کردن در خودروهای پراید. در عرض 5ثانیه در ماشین پراید را باز می‌کرد و برای ما راحت‌تر بود.
چند مورد سرقت انجام دادید؟
فکر می‌کنم حدودا به 100پراید دستبرد زدیم.
نقش تو چه بود؟
من باتری‌ها را سرقت می‌کردم. البته گاهی هم داخل ماشین خودمان می‌نشستم و اطراف را می‌پاییدم.
حالا چرا لباس زنانه می‌پوشیدی؟
راستش من سابقه‌دارم. می‌دانستم اگر دوربین‌های مداربسته تصویرم را بگیرند، خیلی زود دستگیر می‌شوم، چون آخرین‌بار 2سال حبس کشیدم و بعد آزاد شدم. دیگر دلم نمی‌خواست به زندان برگردم. به همین دلیل تصمیم گرفتم من نقش زن را بازی کنم. موهایم را رنگ کنم، لباس زنانه بپوشم و آرایش کنم تا هم پلیس تصور کند که زن هستم و هم رانندگان خودروهای عبوری به من مشکوک نشوند. حتی برای خودم اسم هم انتخاب کرده بودم. به من می‌گفتند خندان!



دستگیری سارق 3ساعت پس از سرقت

یکی از دستگیرشدگان طرح رعد، سارق جوانی است که ‌در پارک‌ها پرسه می‌زد و با افراد مختلف طرح دوستی می‌ریخت. او در فرصتی مناسب خودروی طعمه‌هایش را سرقت می‌کرد و بعد از بازکردن لوازم داخلی، خودروها را در کنار خیابان رها می‌کرد. او در گفت‌وگویی از شگرد و نحوه دستگیری‌اش صحبت کرد.
درباره شگردی که با آن سرقت می‌کردی، صحبت کن.
در خیابان و پارک‌ها پرسه می‌زدم و سعی می‌کردم با افرادی که ماشین دارند، طرح دوستی بریزم. به آنها نزدیک می‌شدم و می‌گفتم می‌خواهم یک راننده استخدام کنم. اغلب از این حرفم خوشحال می‌شدند و قبول می‌کردند. در این یکی دو روزی که با آنها رفت‌وآمد می‌کردم، برای‌شان خوراکی می‌خریدم و در ادامه می‌گفتم که جلوی مغازه‌ای توقف کنند و سوئیچ خودروی شاسی‌بلندم را از مغازه‌دار بگیرند. آنها هم که در این مدت حسابی به من اعتماد کرده بودند، من را با ماشین روشن تنها می‌گذاشتند و درست در همین لحظات خودرو را سرقت می‌کردم.
با خودروهای سرقتی چه می‌کردی؟
لوازم داخلی خودروها را باز می‌کردم و می‌فروختم و خودرو را هم بعد از چند روز کنار خیابان رها می‌کردم.
درباره آخرین سرقتی که کردی و به‌خاطر آن دستگیر شدی توضیح بده.
با پسر جوانی در پارکی نزدیک نظام‌آباد آشنا شده بودم. او گفت برادرش خودرو دارد و من هم از او خواستم راننده‌ام شود. خیلی زود فریب حرف‌هایم را خورد و با خودروی برادرش آمد. همراه هم سوار خودرو بودیم که گفتم جلوی مغازه‌ای توقف کند و از مغازه‌دار سوئیچ خودروام را بگیرد. همین که او از ماشین پیاده شد، پشت فرمان نشستم و خودرواش را سرقت کردم. بعد به حوالی بهشت‌زهرا رفتم که مأموران پلیس به من مشکوک شدند و به این شکل دستگیر شدم.
معتاد هستی؟
بله. پیش از این قرص مصرف می‌کردم اما از 6 روز قبل به شیشه معتاد شده‌ام.

این خبر را به اشتراک بگذارید