• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 8 مرداد 1399
کد مطلب : 106234
+
-

کافه مجلس

  نامه قالیباف به رهبر معظم انقلاب
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از نامه رئیس مجلس به مقام معظم رهبری برای عضویت روسای 3کمیسیون در ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد. به‌گزارش ایسنا علیرضا منادی گفت: باتوجه به اینکه از مجلس تنها رئیس مجلس عضو این ستاد است ما نمی‌توانیم نکات خود را بگوییم. به همین دلیل آقای قالیباف مکاتبه‌ای داشتند تا از مقام معظم رهبری برای عضویت روسای کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و احتمالا رئیس کمیسیون اجتماعی اذن بگیرند که هنوز پاسخ آن به ما گفته نشده است. شاید با عضویت در این ستاد حرف‌هایمان بیشتر شنیده شود.

  ره‌پیک قائم‌مقام آیت‌الله جنتی شد
هیأت‌رئیسه جدید شورای نگهبان در جلسه اخیر این شورا با رأی‌گیری اعضای فقیه و حقوقدان، به‌مدت یک‌سال برگزیده شدند. بر این اساس، آیت‌الله احمد جنتی به‌عنوان دبیر در مقام خود ابقا شد و سیامک ره‌پیک و عباسعلی کدخدایی به‌ترتیب به‌عنوان قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.

  بررسی شرارت هوایی آمریکا در کمیسیون امنیت
ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هفته آینده بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در نخستین جلسه خود به بررسی ابعاد مختلف حادثه تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در فضای سوریه می‌پردازد. به گفته وی، این جلسه با حضور مقامات مربوطه از سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امور خارجه و ستاد کل نیروهای مسلح بوده و در آن جزئیات این اقدام غیرقانونی نیروهای اشغالگر آمریکایی در قبال مسافران این پرواز غیرنظامی مورد بررسی قرار می‌گیرد. هفته گذشته پرواز شماره 1152 ماهان از تهران به بیروت در منطقه التنف سوریه مورد تعرض دو جنگنده آمریکایی قرار گرفت. خلبان هواپیمای مسافربری برای جلوگیری از برخورد با این دو جنگنده مجبور به کاهش ارتفاع شد که این مسئله باعث جراحت برخی مسافران شد.

  سرعت مجلس بالاست
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب‌رئیس مجلس گفته است: برداشت من این است که سرعت کار مجلس در رسیدگی به خودش افزایش یافته. درحالی‌که معمولا مجالس تا آخر تابستان سال اول شکل نمی‌گرفت، ولی هم‌اکنون نمایندگان در کمیسیون‌ها مستقر هستند و کار جدی انجام می‌دهند. به گزارش واحد مرکزی خبر، وی با اشاره به رونمایی بسته اقتصاد مردمی از سوی قالیباف گفت: ایشان قبل از بحث ریاست مجلس با توجه به سمت‌های مختلفی که داشت و مشاورینی که در این حوزه دارد، به موضوعات مختلف کشور ازجمله اقتصاد ورود فعال پیدا کرد. زمان انتخابات مجلس جلسات ایشان افزایش پیدا کرد و بعد از تشکیل مجلس یازدهم از آنجایی که آقای قالیباف گزینه اصلی ریاست بود، تیم مشاور ایشان به‌صورت ویژه‌تر از قبل مسائل را پیگیری کردند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید