• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 8 مرداد 1399
کد مطلب : 106206
+
-

انتقال آرادکوه فقط جابه‌جایی صورت مسئله است

انتقال آرادکوه فقط جابه‌جایی صورت مسئله است

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: باید با پردازش و بازیافت پسماند خانگی، حجم زباله منتقل شده به آراد‌کوه را کم کنیم.
شینا انصاری در واکنش به طرح ضرورت انتقال مجتمع آرادکوه به نقطه‌ای دیگر، گفت: انتقال مجتمع دفن زباله از آرادکوه به محلی دیگر، در واقع به این معنی است که با صرف هزینه‌ای زیاد، مشکل را از جای فعلی به نقطه‌ای دیگر منتقل کنیم.
وی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد اگر سیاست‌های مدیریتی در راستای کاهش، پردازش و بازیافت پسماندهای خانگی در سطح شهر تهران اجرا شود، بار هدایت زباله به آرادکوه به‌میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. وی افزود: 2سال قبل میزان پسماندی که در آرادکوه دفن می‌شد، روزانه ۸ هزار تن بود. درصورتی‌که اکنون در نتیجه سیاست‌های مدیریتی از قبیل بازیافت و پردازش پسماندها در ایستگاه‌های میانی، میزان پسماندی که به آرادکوه هدایت می‌شود، کمتر شده و به حدود ۶هزار تن رسیده است.
انصاری خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال در این فرایند پسماندهای حجیم از سایر پسماندها جدا شده و دیگر به آرادکوه ارسال نمی‌شوند. در ادامه سیاست‌های جاری مدیریت شهری به‌خصوص طرح کاهش پسماند (کاپ) و همچنین افزایش میزان بازیابی پسماندها در ایستگاه‌های بازیافت، حجم باری که به سمت آرادکوه می‌رود بسیار کمتر هم می‌شود. مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: سیاست مدیریت شهری هم‌اکنون این است که با اقدامات زیرساختی نسبت به کاهش میزان زباله انتقالی به آرادکوه اقدام کند. توسعه ظرفیت و ارتقای کیفیت کمپوست که دارای تأییدیه سازمان ملی استاندارد است و همچنین استفاده از زباله‌های دارای ارزش حرارتی برای تولید انرژی و سایر برنامه‌های در دستور کار از مهم‌ترین محورهای عملیاتی هستند که اجرای آنها مشکلات زیست‌محیطی آرادکوه را کاهش می‌دهد.
موضوع انجام مطالعاتی برای انتقال آرادکوه روز گذشته از سوی محمد تقی‌زاده، معاون استاندار تهران مطرح شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید