• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 8 مرداد 1399
کد مطلب : 106204
+
-

کرونا سفرهای بین شهری را کاهش داد

پایانه‌های تهران از اول فروردین تا ۶ مرداد‌ماه۹۹ نسبت به سال گذشته ۳۴درصد کاهش سرویس و ۵۷درصد کاهش مسافر داشتند

حمل‌ونقل
کرونا سفرهای بین شهری را کاهش داد

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران میزان کاهش سفرهای بین‌شهری از مبدأ پایانه‌های تهران را در 4‌ماه گذشته اعلام کرد.
امیرحسین صدیقی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: به‌طور کلی گزارش کاهش سفرهای بین‌شهری از پایانه‌های تهران از اول فروردین تا ۶مرداد‌ماه۹۹ نسبت به‌مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که با ۳۴درصد کاهش سرویس و ۵۷درصد کاهش مسافر روبه‌رو بوده‌ایم. این مقایسه آماری به تفکیک هر ‌ماه هم نشان می‌دهد که در فروردین‌ماه ۶۱ درصد کاهش سرویس و ۷۵ درصد کاهش مسافر و در اردیبهشت‌ماه ۳۸ درصد کاهش سرویس و ۶۰ درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.
 مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران افزود: در خرداد که خیال مردم به لحاظ وضعیت کرونا راحت‌تر شد و با بازگشایی‌ها همراه شد، ۲۰ درصد کاهش سرویس و ۳۸ درصد کاهش مسافر نسبت به زمان مشابه سال قبل داشتیم و در تیر‌ماه هم که مجددا تهران در وضعیت هشدار قرار گرفت با ۲۳ درصد کاهش سرویس و ۵۳ درصد کاهش مسافر روبه‌رو بودیم.
وی خاطرنشان کرد: منظور از کاهش سرویس، کل سرویس‌هایی است که از سوی شرکت‌های مسافربری مستقر در پایانه‌های تهران اعم از اتوبوس‌های بین شهری، سواری‌های کرایه و مینی‌بوس‌ها ارائه می‌شود که البته بخش عمده از این سرویس‌ها مربوط به اتوبوس‌هاست.
او گفت: این آمار نشان می‌دهد، مردم در پیک دوم کرونا نگرانی پیک اول را ندارند و ظاهرا حساسیت‌ها‌ کاهش پیدا کرده است. اما مقایسه آمار تیر نسبت به خرداد۹۹ نشان از کمی افزایش نگرانی از سوی شهروندان دارد.
صدیقی با بیان اینکه کاهش سرویس‌ها و مسافران پایانه‌های مستقر در تهران بیانگر ابعاد ضرر مالی شرکت‌های مسافربری و غرفه‌های خدماتی مستقر در پایانه‌ها همزمان با شیوع ویروس کروناست، گفت: این شرکت‌ها و غرفه‌ها به‌لحاظ اقتصادی در وضع وخیمی به‌سر می‌برند و حتی برای جوابگویی حقوق و دستمزد با تنگنا مواجه هستند.
وی با یادآوری اینکه با وجود افزایش نرخ تورم و شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، قیمت بلیت اتوبوس‌های بین‌شهری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است؛ اظهار کرد: به‌دلیل این مشکلات، نه‌تنها اجاره‌بهای محل شرکت‌های مسافربری و غرفه‌های خدماتی مستقر در پایانه‌ها در امسال افزایش پیدا نکرد بلکه به‌دنبال اعمال تخفیفاتی در زمینه اجاره بهای آنها نیز هستیم. شورای شهر تهران یک طرح بسته حمایتی کرونایی تصویب کرده که مشمول تخفیف بر اجاره‌بها نیز می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید