• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 8 مرداد 1399
کد مطلب : 106195
+
-

نکته بازی

وقتی «لایی زدن» ممنوع بود
اتفاقاتی که این روزها در تلویزیون رخ می‌دهد و مجریان و کارشناسان هر چه دوست دارند به زبان می‌آورند، از یک جهت خیلی جالب است. زمانی در همین رسانه، استفاده از ساده‌ترین تعابیر عامیانه مثل «لایی زدن» ممنوع بود. یعنی هنوز هم وقتی یک بازیکن به نفر مقابلش لایی می‌زند، بعضی گزارشگران می‌ترسند از همین واژه استفاده کنند. قدیم‌ترها به‌عنوان جایگزین، از عبارت ثقیل «یک تونل بین دو پای بازیکن حریف باز می‌کند» استفاده می‌شد. حالا اما کار همان رسانه به جایی کشیده که یک نفر تعداد سوراخ‌های لوگوی یک باشگاه را می‌شمارد و نفر بعدی سراغ شوخی لوس «بابا مسعود» می‌رود. واقعا این کجا و آن کجا؟ اگر از ما می‌پرسید هر دو هم غلط بودند؛ هم آن سختگیری‌های الکی در دوران مجریان عصا قورت‌داده و هم ولنگاری شبه‌اینستاگرامی این روزها. همیشه تنها راه رستگاری، تعادل است.

واقعا الان خوشحالید؟
استقلال پارس‌جنوبی جم را برد و با نهایت استفاده از شکست غیرمنتظره فولاد در قائم‌شهر به رده دوم جدول صعود کرد. آبی‌ها در این مسابقه بد هم بازی نکردند و مخصوصا در فاز تهاجمی تیم تماشایی و زهرداری نشان دادند. الان سؤال ما از آن 200هزار نفری است که کمپین بازگشت استراماچونی را درست شب این بازی راه انداختند و فرهاد مجیدی را به‌شدت زیر فشار بردند. خود اینها بهتر از همه می‌دانند که استرا برنمی‌گردد؛ مخصوصا الان که آخر فصل است و اصلا چنین امکانی وجود ندارد. دقیقه به دقیقه مسابقات باقی‌مانده هم برای استقلال مهم است، اما باز چنین جمعیت قابل‌توجهی تمرکز تیم خودشان را به هم می‌ریزند. سؤال ما از این گروه این است که آیا شما واقعا استقلالی هستید؟ یعنی بعد از آن گندکاری، از برد استقلال خوشحال هم شدید؟

باز دمت گرم برگشتی!
الان همه در حال جوک ساختن با بازگشت اوساگونا به ایران هستند؛ مهاجمی که بالاخره بعد از مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس وارد کشور شد. بعضی‌ها می‌گویند برای کمک به جلال برای بالا بردن کاپ آمده و برخی عقیده دارند می‌خواهد ته‌دیگ قهرمانی را بخورد. از اینها که بگذریم، باید گفت باز دم اوساگونا گرم که برگشت؛ آن یکی خرید خارجی پرسپولیس یعنی استوکس که اصلا در مدار نیست. تنها اخباری که در چند‌ماه گذشته در مورد او منتشر شده، مربوط به احضارش به دادگاه‌های مختلف به‌خاطر جرایم گوناگون بوده. البته از حق نگذریم طرف چند باری هم به باشگاه نامه داده که بقیه پول قراردادش را به‌حسابش واریز کنند. یعنی آنقدرها هم بی‌معرفت نبود! استوکس را که می‌بینیم، به شرف اوساگونا درود می‌فرستیم. یادتان باشد همیشه وضعیت بدتری هم می‌تواند وجود داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید