• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 8 مرداد 1399
کد مطلب : 106185
+
-

کورس سهمیه، با حضور مؤثر نساجی!

استقلال و سپاهان طی 9روز 2بار به مصاف هم می‌روند و این کاملا به سود رقبای آنهاست

کورس سهمیه، با حضور مؤثر نساجی!

استقلال با برتری 2بر صفر مقابل پارس‌جنوبی 3امتیاز بسیار حساس را از این بازی عقب‌افتاده بیرون کشید؛ 3امتیاز باارزشی که آبی‌ها را بعد از مدت‌ها به رتبه دوم جدول رساند. جالب است که تیم فرهاد مجیدی در هفته‌های اخیر امتیازات خانگی را از دست می‌دهد و پیروزی‌هایش را خارج از خانه به‌دست می‌آورد. مجیدی از زمان نشستن روی نیمکت استقلال تا پیش از دیدار با نفت آبادان هیچ‌یک از بازی‌های خارج از خانه‌اش را نبرده بود اما حالا سه چهار هفته‌ای هست که فقط در خارج از تهران پیروز می‌شود. آبی‌پوشان در بازی بعدی میزبان سپاهان هستند که هم‌امتیاز با آنها در رتبه سوم نشسته و به نفع فرهاد مجیدی است که بردن در ورزشگاه آزادی را هم بعد از مدت‌ها به‌خاطر بیاورد. تساوی استقلال و سپاهان به سود تراکتور خواهد بود که آماده است تا با بردن پیکان از هر دوی این تیم‌ها سبقت بگیرد.
اما در همان شبی که استقلال در جم 45امتیازی شد، فولاد هم می‌توانست در قائمشهر به همین امتیاز برسد تا شاهد حضور 4تیم 45امتیازی در جدول باشیم. اتفاقا شاگردان نکونام تا دقیقه80 به نتیجه دلخواه و 3امتیاز بازی رسیده بودند اما کام‌بک نساجی که با کلی جنجال و حاشیه داوری همراه بود، فولادی‌ها را روی همان امتیاز 42متوقف نگه داشت. این از نکات جالب هفته‌های اخیر است که نساجی با محمود فکری توانسته نقش مهمی در معادلات بالای جدول و رقابت مدعیان سهمیه ایفا کند. تیم فکری تراکتور را در تبریز شکست داد، استقلال را در تهران متوقف کرد و حالا فولاد را هم شکست داده است. نساجی در هفته‌های باقیمانده با سپاهان و شهرخودرو هم بازی دارد و صابونش به تن این دو مدعی نایب‌قهرمانی هم خواهد خورد. سپاهان و شهرخودرو علاوه بر رویارویی با نساجی که این روزها شکست‌ناپذیر شده، یک بازی مستقیم هم روبه‌روی یکدیگر دارند و با استقلال هم باید بازی کنند. همین نکته باعث می‌شود شانس 3تیم استقلال، سپاهان و شهرخودرو را نسبت به 2 رقیب دیگر پایین‌تر بدانیم؛ یعنی نسبت به فولاد و تراکتور که هم بازی‌های مستقیم با تیم‌های بالای جدول را انجام داده‌اند و هم بازی با حریف چغری به نام نساجی را در پیش ندارند. فراموش نکنیم که فولاد یک بازی عقب‌افتاده هم دارد و می‌تواند 3امتیازی که از رقبا عقب افتاده را در مقابل نفت مسجدسلیمان جبران کند.
در این بین سازمان لیگ تاریخ 20مردادماه را برای بازی عقب‌افتاده استقلال و سپاهان در جام‌حذفی اعلام کرده تا برنامه این دو تیم باز هم نسبت به دیگر رقبا سخت‌تر و پیچیده‌تر شود. استقلال باید 11مرداد در لیگ‌برتر با سپاهان بازی کند، 16مرداد به مصاف شهرخودرو برود و 20مرداد در جام‌حذفی دوباره مقابل سپاهان بایستد. سپاهان هم در فاصله 2بازی با استقلال، باید در روز 16مرداد از نساجی قائمشهر میزبانی کند؛ یک برنامه سنگین و فشرده برای مجیدی و قلعه‌نویی که احتمالا سودش بیشتر از هر کسی به نکونام و ساکت الهامی خواهد  رسید.

7 قاب دیوانه‌وار
  حیف نبود با لغو مسابقات لیگ، این تصاویر تماشایی را از دست بدهیم؟
بهروز رسایلی


لقب «جان‌سخت» کاملا برازنده مسابقات لیگ نوزدهم است؛ فصل عجیبی که مرداد پارسال شروع شد و مرداد امسال هنوز در جریان است. غائله کرونا باعث شد برخی باشگاه‌ها 4‌ماه تمام برای تعطیلی این مسابقات فشار بیاورند، اما آخرش بازی‌ها از سر گرفته شد و چه خوب که این اتفاق رخ داد. در همین مسابقات برگزار شده طی یک ماه‌ونیم گذشته، کلی قاب دیدنی خلق شده که حیف بود آنها را از دست بدهیم. گوشه‌ای از این قشنگی‌ها را با هم مرور می‌کنیم.
  ذوب‌آهن مجنون لوکا: ذوب‌آهن تحت نظر لوکا بوناچیچ در بازی اول 4بر یک به پیکان باخت و در بازی دوم 5 بر یک شاهین بوشهر را برد. آنها برابر فولاد هم تا دقیقه 90 مساوی بودند، اما این طرف توپ را به تیر زدند و همان توپ در بازگشت به گل برتری تیم اهوازی تبدیل شد. به همین راحتی.

 رالی 13دقیقه‌ای سیرجان: اگر هنوز به قشنگی فوتبال ایمان نیاورده‌اید، فقط کافی است 13دقیقه اول بازی گل‌گهر سیرجان و شاهین بوشهر را ببینید. 4گل در این مقطع زمانی کوتاه به ثمر رسید که یکی از آنها پنالتی ثانیه 30بود.

  گل دقیقه96 سایپا: تیم جوان ابراهیم صادقی 3 هفته پیاپی از استقلال، سپاهان و شهرخودرو مساوی گرفت. در بازی با تیم مشهدی سایپا تا دقیقه 96با یک گل عقب بود، اما آرمین سهرابیان دقیقا در آخرین ثانیه دروازه مهدی رحمتی را باز کرد تا شاهد شادی دسته‌جمعی و عجیب و غریب بازیکنان و کادرفنی این تیم باشیم؛ از آن قاب‌های دیدنی فوتبال.

 گل استثنایی حاج‌صفی: انگار قرنطینه بدجوری به کاپیتان تراکتور و تیم ملی ساخته است. مدت‌ها بود که احسان حاج‌صفی را در این فرم فوق‌العاده ندیده بودیم. او در بازگشایی لیگ 3گل زیبا زده که در این بین حکایت شوت سرضرب، خشک و استثنایی‌اش به سپاهان، چیز دیگری است.

 گل 40متری میری: چه می‌شود در مورد آن شلیک رعدآسا گفت؟ شاید حق با آن بازیکن نساجی بود که می‌گفت گل میری به استقلال را روزی 50 بار باید از تلویزیون پخش
 کنند.
 پاس گل مهدی شیری: اینکه مهدی شیری پرسپولیس سانتر دقیق کند و این سانتر منجر به گل شود، خودش یک حماسه باشکوه است. حالا حساب کنید این سانتر با پای غیرتخصصی و در بازی منجر به قهرمانی انجام شده باشد. بله؛ اینجا آخر دنیاست.

 کام‌بک نساجی: باورکردنی نیست، اما نساجی در مسابقه‌ای که روی کاغذ برایش تشریفاتی محسوب می‌شد، ظرف 10دقیقه از باخت 2 بر صفر به پیروزی 3 بر 2 رسید. تب و تاب این مسابقه سوپرمهیج، حالا با جدال مربیان و مدیران 2 باشگاه در رسانه‌ها دنبال می‌شود. حتی آنهایی که یک عمر منتظر یک سانتر درست و حسابی از حسین ماهینی بودند هم چشم‌شان روشن شد؛ او روی 2 گل نساجی در این بازی ارسال‌های تماشایی
داشت.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید