• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 7 مرداد 1399
کد مطلب : 106145
+
-

درگیری نظامی در جنوب لبنان

درگیری نظامی در جنوب لبنان

عصر روز گذشته مناطق مرزی جنوب لبنان با فلسطین اشغالی به مدت 2 ساعت شاهد درگیری‌های مسلحانه میان ارتش اسرائیل با نیروهای حزب‌الله بود. 
به گزارش شبکه 13 تلویزیون اسرائیل، همزمان با شلیک دو موشک کورنت، چندین مجموعه نظامی در نقاط مختلفی از خط مرزی لبنان با فلسطین اشغالی، حملات مسلحانه‌ای را علیه نیروهای اسرائیلی آغاز کردند. برخی منابع همچنین مدعی هستند مجموعه‌های مذکور از خط مرزی نیز عبور کرده و درگیری مسلحانه میان طرفین برای دقایقی در داخل فلسطین اشغالی جریان داشته است؛ امری که با توجه به آماده‌باش کامل ارتش اسرائیلی، رخدادی با اهمیت به شمار می‌رود. اگرچه به ادعای منابع محلی، نیروهای سوار بر خودروهای نظامی اسرائیل در جریان حملات روز گذشته به قتل رسیده‌اند، اما ارتش رژیم صهیونیستی وقوع هرگونه خسارت انسانی در جریان این درگیری‌ها را تکذیب کرده است. 
لحظاتی پس از انتشار خبر حملات حزب‌الله، بنیامین نتانیاهو و بنی‌گانتز، نخست‌وزیر و وزیر جنگ دولت رژیم صهیونیستی فورا نشست‌های حزبی خود را ترک کرده و عازم مقر فرماندهی وزارت جنگ در منطقه کریاه شدند. نتانیاهو در اظهار نظری کوتاه درباره این درگیری‌ها به رسانه‌های اسرائیلی گفت: حادثه عصر امروز به هیچ عنوان اتفاق ساده‌ای نیست. من در حال حرکت به سوی مقر فرماندهی وزارت جنگ هستم و اطمینان می‌دهم برای دفاع از اسرائیل مقابل حزب‌الله آمادگی کامل داریم. حدود یک ساعت پس از پایان حملات متقابل، عبور و مرور خودروها در شهرهای مرزی دو طرف به حال عادی برگشت.
تمام اینها اما در حالی است که بر خلاف روایت رسانه‌های اسرائیلی، شورای فرماندهی حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حملات در ابتدا از جانب سرزمین‌های اشغالی آغاز شده و این درگیری، نشان‌دهنده وحشت رژیم صهیونیستی از پاسخ حتمی حزب‌الله به شهادت یکی از فرماندهان این گروه در سوریه است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید