• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 7 مرداد 1399
کد مطلب : 106140
+
-

پدر و مادر، پسر قاتل را بخشیدند

پدر و مادر، پسر قاتل را بخشیدند


پسری که در درگیری، برادرش را به قتل رسانده بود، پیش از ارسال پرونده به دادگاه، با گذشت خانواده‌اش از مجازات قصاص رهایی یافت.
به گزارش همشهری، صبح 28تیرماه امسال به قاضی مصطفی واحدی، کشیک جنایی تهران خبر رسید جوانی 25ساله که بر اثر اصابت ضربه چاقو مجروح شده بود در یکی از بیمارستان‌ها جان باخته است. هر چند خانواده پسر جوان اصرار داشتند که او پس از خروج از خانه در درگیری با دوستانش به قتل رسیده است، اما در جریان بررسی‌های تخصصی معلوم شد که عامل جنایت برادر مقتول است. متهم در بازجویی‌ها گفت: قتل برادرم اتفاقی بود. او در کار خرید و فروش مشروبات الکلی بود و همین باعث ناراحتی ما بود. آخرین بار هم پارسال او را دستگیر کردند. مدتی در زندان بود تا اینکه فروردین‌ماه به‌دلیل شیوع کرونا از زندان مرخصی گرفت و آزاد شد. از آن روز به بعد مدام با ما درگیری داشت و می‌گفت ما او را لو داده‌ایم. فکر می‌کرد دلیل زندانی شدنش این است که من یا پدرم، آمار او را به پلیس داده‌ایم. هرچه می‌گفتیم اینطور نبوده، باورش نمی‌شد. روز حادثه هم طبق معمول این بحث را پیش کشید و دعوا شروع شد. خیلی عصبانی بود و من ترسیدم مبادا بلایی بر سر پدرم بیاورد. ناگهان چشمم به چاقوی ضامن‌دار برادرم افتاد. آن را برداشتم و به سمتش پرتاب کردم. می‌خواستم او را بترسانم که بحث را تمام کند، اما چاقو 
به گردن او برخورد کرد و بی‌آنکه بخواهم، جانش را گرفت.این متهم پس از اقرار به قتل روانه زندان شد اما پدر و مادرش روز گذشته راهی دادسرای جنایی تهران شدند و وی را بخشیدند. آنها گفتند که یکی از پسرهایشان را از دست داده و داغدار شده‌اند، به همین دلیل دیگر نمی‌خواهند پسر دیگرشان را هم از دست بدهند و برای او درخواست قصاص کنند. به این ترتیب متهم به قتل از مجازات مرگ رهایی یافت اما باید از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید