• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 6 مرداد 1399
کد مطلب : 106006
+
-

کی ‌چی میگه؟

سیماسادات لاری-سخنگوی وزارت بهداشت
 216فوتی جدید بر اثر کرونا


 آمار مرگ‌ومیر کرونا همچنان بالای 200نفر در روز ثبت می‌شود. سخنگوی وزارت بهداشت گفته تا ۵ مرداد، 2هزار و ۳۳۳ بیمار مبتلا به کوویدـ ۱۹ در کشور شناسایی و از این تعداد هزار و ۲۸۲ نفر بستری شده‌اند. به گزارش همشهری، ۲۱۶ بیمار کوویدـ۱۹ دیگر هم جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۵هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین وضعیت استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد هم در شرایط هشدار اعلام شده است.

معصومه ابتکار-معاون امور زنان و خانواده دولت
اولویت با تازه‌عروس و دامادهاست

  زوج‌های جوانی که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن هستند. این خبر را معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اعلام کرده و درباره وام ازدواج هم گفته است که سال گذشته یک میلیون نفر وام ازدواج دریافت کردند که در مجموع رقمی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود. به گزارش ایسنا، ابتکار گفته هر فردی که برای دریافت وام ازدواج درخواست داده، وام خود را دریافت کرده و اگر افرادی در این زمینه با مشکل مواجه شده‌اند، می‌توانند از بخش معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان راهنمایی بگیرند تا کار آنها تسریع شود.

رضاجلیلی‌خشنود-رئیس بیمارستان شهدای تجریش
افزایش ورودی‌ها، کاهش ترخیصی‌ها

در بیمارستان شهدای تجریش، آمار ورودی بیماران کرونایی از ترخیصی‌ها پیشی گرفته است. این خبری است که رضا جلیلی‌خشنود، رئیس این بیمارستان به ایسنا گفته و هشدار داده که این بیمارستان به‌عنوان یکی از مراکز اصلی پذیرش بیماران مبتلا به کرونا وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد. به گفته او، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 200تن از پرسنل این بیمارستان به کووید-19مبتلا شده‌اند. به گفته او، در هفته‌های گذشته ورودی بیماران به بیمارستان‌ها افزایش یافته و میزان بیماران ورودی نسبت به ترخیصی بیشتر شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
کی ‌چی میگه؟