• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 6 مرداد 1399
کد مطلب : 105996
+
-

«تاپ گان» به پرواز درنیامد، «مکانی ساکت» همچنان بی‌صدا می‌ماند

کرونا و قربانیان اکران سینما

فیلم
کرونا و قربانیان اکران سینما


محمد ناصر احدی ـ روزنامه نگار

کمپانی پارامونت اکران 2 فیلم مورد انتظار «مکانی ساکت؛ قسمت دوم» و «تاپ گان: ماوریک» را به‌دلیل شیوع ادامه‌دار ویروس کرونا از امسال به سال2021 به تعویق انداخت. طبق آنچه این استودیوی فیلمسازی اعلام کرده است، اکران فیلم «مکانی ساکت؛ قسمت دوم» ساخته جان کراسینسکی از 4سپتامبر 2020 (14شهریور1399) به 23آوریل2021 (3اردیبهشت1400) موکول شده و اکران فیلم «تاپ گان: ماوریک» به کارگردانی جوزف کوشینسکی از 23دسامبر2020 (3دی1399) تا اول جولای2021 (10تیر1400) به‌تأخیر افتاده است. این‌بار دوم است که اکران این 2 فیلم درپی تعطیلی سالن‌های سینما و تأخیر در تولیدات سینمایی به‌علت پاندمی، عقب می‌افتد. این تعویق خبر خوبی برای صاحبان سالن‌های سینما نیست که بعد از بازگشایی سالن‌هایشان به تولیدات جدید نیاز دارند.
کریس آرونسون، رئیس پخش درون‌مرزی پارامونت، در بیانیه‌ای گفت: «ما عمیقا معتقدیم که لذت بردن از فیلم در سالن سینما با هیچ‌‌یک از تجارب تماشای فیلم قابل قیاس نیست.» از سوی دیگر، مارک ویان، همکار بخش بین‌الملل او، افزود: «ما به تجربه تماشای فیلم در سالن سینما و شرکای نمایش‌دهنده آثارمان متعهدیم و خاطرجمع هستیم زمانی که وقتش برسد، تماشاگران در همه‌جا یک‌بار دیگر از لذت بی‌همتای تماشای فیلم‌های پارامونت روی پرده بزرگ لذت می‌برند.»  کمی قبل از این بیانیه، کمپانی دیزنی اعلام کرده بود که تاریخ اکران بسیاری از آثار مطرحش همچون «مولان» تغییر کرده است.
در دنباله فیلم تاپ گان، تام کروز نقش خلبان زبده‌ای به نام پیت ماوریک میچل را تکرار می‌کند که نخستین بار با این نقش در سال1986 به شهرت رسید. کارگردان قسمت نخست این فیلم تونی اسکات بود که در سال2012 درگذشت. تاپ گان که بودجه تولیدش تنها 15میلیون دلار بود، در گیشه با بیش از 356میلیون دلار به فروشی رؤیایی دست یافت و تام کروز را در مسیر ستاره شدن قرار داد. راجر ایبرت به این فیلم 2.5ستاره از 4ستاره داد و درباره‌اش نوشت: «ریویو نوشتن درباره فیلم‌هایی مثل تاپ گان سخت است؛ چراکه قسمت‌های خوبش بسیار خوب و قسمت‌های بدش بسیار طاقت‌فرسا است.» 
جری بورکهایمر که به تولید بلاک باسترهای پرفروش مشهور است، همچون قسمت نخست این فیلم، به همراه تام کروز و 2 نفر دیگر، تهیه‌کنندگی «تاپ گان: ماوریک» را برعهده دارد.
همچنین، جان کراسینسکی نویسندگی و کارگردانی قسمت دوم «مکانی ساکت» را برعهده داشته و به همراه مایکل بی‌و دو تن دیگر در تهیه‌کنندگی این فیلم نیز شریک بوده است. در قسمت دوم مکانی ساکت، کیلین مورفی (بازیگر نقش تامی شلبی در سریال پرطرفدار «پیکی بلندرز») به همراه امیلی بلانت (همسر جان کراسینسکی) که در قسمت اول این فیلم هم حضور داشت، نقش‌آفرینی می‌کنند.
«کله‌خر»، «سونیک خارپشت2»، «Under the Boardwalk» و «The Tiger’s Apprentice» از دیگر محصولات پارامونت هستند که تاریخ اکران شان تغییر کرده و گاه تا سال2022 نیز اکران‌شان به تعویق افتاده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید