• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 6 مرداد 1399
کد مطلب : 105967
+
-

برای استقلال بد است که دنبال سهمیه باشد

باقری: مجیدی از‌خودگذشتگی کرد و باید در استقلال بماند

برای استقلال بد است که دنبال سهمیه باشد

امیرحسین اعظمی

در روزهایی که پرسپولیس برای چهارمین فصل متوالی قهرمان شده، استقلال حتی برای رسیدن به آسیا هم به مشکل خورده و روی دور ناکامی گام برمی‌دارد. فرشید باقری که مدعی است بازیکنان استقلال به‌خاطر شرایط موجود از هواداران هم ناراحت‌تر هستند، احتمال آسیایی‌شدن استقلال را زیاد می‌داند.

   از اینجا شروع کنیم که قبل از شروع مجدد لیگ اندک شانسی برای قهرمانی داشتید اما حالا شاید موفق به کسب سهمیه هم نشوید.
ما باید سهمیه بگیریم. البته این موضوع را هم قبول دارم که برای استقلال بد است که دنبال سهمیه باشد. ما استقلال هستیم و از ما توقع می‌رود همیشه مدعی درجه یک و جدی قهرمانی باشیم. متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که حالا مجبوریم برای کسب سهمیه بجنگیم. این را هم بگویم که احتمال آسیایی‌شدن ما زیاد است.
   شاید به همین دلیل هواداران استقلال در روزهایی که تیم رقیب پوکر کرده، حسابی ناراحت هستند.
می‌دانیم هواداران ناراحت هستند ولی باور کنید ما بیشتر از آنها ناراحت هستیم. ما بابت این موضوع از هواداران استقلال و همچنین پیشکسوتان باشگاه عذرخواهی می‌کنیم. نیازی نیست بخواهم در مورد گذشته حرفی بزنم چراکه همه می‌دانند چه اتفاقاتی رخ داد و برخی چه شرایطی به‌وجود آوردند. فقط این را بگویم که بازیکنان به‌تنهایی مقصر نیستند و آنها همیشه نهایت تلاش خودشان را کرده‌اند. خیلی از مواقع اوضاع تیم ما مطلوب شد ولی شرایطی را رقم زدند که دوباره اوضاع تغییر کرد.
   به‌نظرت اگر استراماچونی می‌ماند، می‌توانستید قهرمان شوید؟
وقتی یک تیم در مسیر موفقیت قرار می‌گیرد، از دست دادن بازیکن یا مربی می‌تواند تأثیرگذار باشد. مطمئنا رفتن سرمربی تاثیرش را روی تیم ما گذاشت اما فراموش نکنیم که در آن شرایط فرهاد مجیدی از‌خودگذشتگی کرد و به استقلال آمد. در آن زمان کمتر کسی حاضر می‌شد  سرمربیگری استقلال را قبول کند. مجیدی مدتی پیش جمله قشنگی گفت، او گفت اگر قرار است محبوبیتش را به‌خاطر استقلال از دست بدهد، ایرادی ندارد. بعد از آن هم استقلال با وضعیت سختی روبه‌رو شد. در شرایطی که ما مصدومان زیادی داشتیم، بیماری کرونا هم شرایط را سخت‌تر کرد و ما از حمایت هواداران محروم شدیم. جدا از این برخی‌ها هم شرایط را برای تیم ما سخت‌تر کردند و باعث شدند مشکلات بیشتر و بیشتر شود.
   فکر می‌کنی باشگاه برای فصل آینده مجیدی را حفظ کند؟
من گفتم و بازهم می‌گویم که آقا فرهاد از‌خودگذشتگی کرد و حالا باشگاه هم باید از او حمایت کند. باشگاه باید به مجیدی فرصت بدهد تا فصل آینده هم سرمربی باشد.
   استقلال در این سال‌ها بارها بازیکنان کلیدی‌اش را در پایان فصل از دست داده. فکر می‌کنی مدیران باشگاه امسال بتوانند شاکله اصلی تیم را حفظ کنند؟
واقعا نمی‌دانم چرا باید هر سال از صفر شروع کنیم. ما به‌عنوان بازیکن هم در این شرایط اذیت می‌شویم. فوتبال برای هواداران یک سرگرمی است ولی برای ما زندگی است و وقتی تیم نتیجه نمی‌‌گیرد، واقعا ناراحت می‌شویم. وقتی تیمی از لحاظ بازیکن یا مربی با تغییرات زیاد روبه‌رو شود، طبیعتا دچار مشکل خواهد شد.
  خودت در استقلال می‌مانی؟
قرارداد من در پایان فصل تمام می‌شود و اجازه دهید تا ببینیم خدا چه می‌خواهد. بازیکنان استقلال با پوشیدن پیراهن این تیم کلی هدف برای خودشان ترسیم می‌کنند اما در ادامه شرایط سخت می‌شود. ما هر وقت اوج گرفتیم، برایمان مشکلی ایجاد شده و باید همه‌‌چیز را از صفر شروع کنیم. وقتی شرایط مطلوب نباشد، طبیعتا بازیکن هم نمی‌تواند کیفیت بالایی داشته باشد. خود من امسال یکی از سخت‌ترین فصل‌های فوتبالی‌ام را پشت سر گذاشتم اما امیدوارم در ادامه شرایطم بهتر شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید