• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 6 مرداد 1399
کد مطلب : 105966
+
-

حمله گازانبری به رتبه دوم

امشب استقلال در جنوب و فولاد در شمال به‌طور همزمان به پله دوم جدول حمله می‌کنند

حمله گازانبری به رتبه دوم

لیگ برتر فوتبال ایران امشب با برگزاری 2 بازی پیگیری می‌شود. 3روز بعد از آنکه پرسپولیس با برتری در مسجدسلیمان قهرمانی‌اش را در این فصل قطعی و رسمی کرد، امشب 2 تیم استقلال و فولاد که از مدعیان کسب سهمیه و عنوان نایب‌قهرمانی هستند در 2 بازی خارج از خانه به مصاف رقبای خود می‌روند. این 2 مسابقه از هفته بیست‌وسوم به جا مانده و همان بازی‌هایی است که به‌دلیل کرونایی شدن بازیکنان این 2 تیم به تعویق افتاد. برگزاری این 2 بازی جدول لیگ برتر را به وضعیت استاندارد و شکل‌و شمایل اصلی‌اش نزدیک خواهد کرد و تنها یک بازی میان فولاد و نفت مسجدسلیمان برای یکدست شدن جدول باقی خواهد ماند.

 پارس‌جنوبی - استقلال: اینها آسان نمی‌بازند
بعد از آنکه استقلال به جم نرفت، مسئولان پارس‌جنوبی بارها و بارها در مصاحبه‌های خود ابراز کردند که استقلالی‌ها کرونا را بهانه کرده‌اند و به تعویق افتادن این بازی قانونی نبوده است. جمی‌ها تا همین دو سه روز قبل هم اصرار داشتند که قانونا باید 3بر صفر برنده شوند و به هیچ قیمتی مقابل استقلال قرار نخواهند گرفت. اما بالاخره اعلام حکم استیناف آنها را راضی کرد که امشب در خانه خودشان مقابل استقلال بایستند. پارس‌جنوبی در بازی‌های اخیرش نتایج خوبی مقابل تیم‌های مدعی گرفته است. جمی‌ها در اصفهان از سپاهان امتیاز گرفتند و در جم توانستند شهرخودرو را با شکست بدرقه کنند. آنها در آخرین بازی خود هم در زمین پیکان بدون گل مساوی کردند تا از جدال 6 امتیازی قعرجدولی‌ها با امتیاز خارج شوند. پارس‌جنوبی در حالی از استقلال میزبانی می‌کند که در 13میزبانی قبلی‌اش در این فصل فقط یک‌بار شکست خورده که آن شکست هم با گل دقیقه95مقابل پرسپولیس بوده است. ضمن اینکه استقلال در 2 حضور قبلی‌اش در جم متحمل 2 شکست شده و منصوریان و شفر هیچ‌کدام با امتیاز از این شهر برنگشته‌اند. ترکیب استقلال در این بازی باز هم غایبان زیادی خواهد داشت و گویا نسبت به بازی گذشته مقابل نساجی فقط عارف غلامی به ترکیب برمی‌گردد.

  نساجی -  فولاد: بازگشت نکونام به وطنی
این جدال 2 تیم بسیار موفق هفته‌های اخیر است که هم‌اکنون از فرم خوبی برخوردارند. اگر به جدول رده‌بندی 6هفته اخیر نگاه کنیم سوای پرسپولیس که با قاطعیت در صدر قرار می‌گیرد، فولاد و نساجی تیم‌های دوم و سوم این جدول خواهند بود. فولاد 6بازی از 7بازی اخیرش را برده و فقط مقابل پرسپولیس مغلوب بوده است. نساجی هم بعد از آمدن محمود فکری هرگز شکست نخورده و طی 5بازی تحت هدایت این سرمربی صاحب 2پیروزی و 3تساوی مقابل تیم‌های نیمه بالای جدول شده است. بردن تراکتور در تبریز و تساوی مقابل استقلال در تهران از بهترین نتایج نساجی در این هفته‌ها بوده است. اما فولاد هم میهمان سرسختی در قائمشهر خواهد بود چراکه تیم نکونام با کسب امتیازات لازم از این بازی‌های عقب‌افتاده می‌تواند خودش را تا رتبه دوم جدول بالا بکشد. نکته ویژه این بازی بازگشت نکونام به قائمشهر و رویارویی او با شاگردان سابقش خواهد بود. فراموش نکرده‌ایم که رؤیای 24ساله تیم نساجی‌ برای بازگشت به لیگ‌برتر بالاخره با هدایت همین جواد نکونام تحقق یافت و قائمشهری‌ها حضورشان در لیگ‌برتر را مدیون همین مربی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید