• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 6 مرداد 1399
کد مطلب : 105923
+
-

راهنمای خرید ویولن

   نخستین گام برای خرید ویولن باکیفیت، انتخاب فروشگاه معتبر با محصولات متنوع و باکیفیت است که تجربه راهنمایی شما برای خرید یک ویولن با قیمت و کارکرد مناسب را داشته باشد. برای انجام این کار می‌توانید از کارشناسان خبره یا جست‌وجو در فضای مجازی کمک بگیرید.
  قیمت، عامل مؤثر دوم در خرید ویولن است، اما بهتر است هنگام خرید فقط روی مبلغی که قرار است بپردازید تمرکز نکرده و ارزان‌ترین ساز را انتخاب نکنید. خرید یک ویولن عالی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت برای شما باشد.
   از نظر سایز نیز به‌طور کلی می‌توان گفت ویولن مناسب برای بزرگسالان با طول بازوی حداقل ۲۳ اینچ، یک ویولن با اندازه کامل است. اما نوجوانان و بزرگسالان با دست‌های کوچک و طول بازوی کمتر از ۲۲ اینچ، به ویولن در اندازه ۸/۷ نیاز خواهند داشت و همینطور برای افراد با طول بازوی 22-21 اینچ، ویولن به‌اندازه ۴/۳ مناسب است. اندازه‌های کوچک‌تری نیز برای کودکان وجود دارد.
   انتخاب و خرید لوازم جانبی ویولن مثلا انتخاب آرشه و کمان ویولن گام بعدی برای خرید این ساز است که می‌تواند در تولید کیفیت تُن صدا بسیار مهم باشد. آرشه‌ای با قسمت‌های محکم و انعطاف‌پذیر را انتخاب کنید. پیش از خرید ویولن تمام اجزای ساز را بررسی کنید که ترک‌خوردگی یا آثاری از ترک‌خوردگی نداشته و همه قسمت‌های ساز به‌صورت صاف و بدون خراش و فرورفتگی یا برآمدگی بی‌مورد باشد. همچنین آرشه، خرک، زیر‌چانه‌ای، گیره‌های تنظیم و گوشی ویولن را تست کنید.
   گیره‌های تنظیم باید به‌راحتی کار کنند و به‌آسانی چرخانده شوند. همچنین پل و جای انگشت باید به‌درستی تعبیه ‌شده و رشته‌ها باید از ارتفاع انگشتی معقول و منطقی برخوردار باشند. پیش از خرید ویولن آن را روی شانه سمت چپ خود بگذارید و شروع به نواختن کنید. انگشتان شما باید برای حرکت، فضای مناسب داشته باشند و هنگام کشیدن و باز و بسته کردن دست‌ها به‌راحتی بتوانید این کار را انجام دهید. همچنین دسته ویولن را دقیق بررسی کنید تا مطمئن شوید که تاب یا انحنا نداشته باشد.
   برخی از فروشندگان خرک‌های ویولن را از ساز جدا می‌کنند و آن را به‌عنوان گزینه‌ای در کنار ساز می‌فروشند. می‌توانید پیش از خرید ساز از فروشنده درخواست کنید تا خرکی ساز را روی آن نصب کند. همچنین بدون شنیدن صدای ساز هیچ‌گاه اقدام به خرید آن نکنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :