• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 5 مرداد 1399
کد مطلب : 105888
+
-

کشف 3هزار برگ اسناد جعلی از جاعل حرفه‌ای

کشف 3هزار برگ اسناد جعلی از جاعل حرفه‌ای


تحقیقات پلیس درباره یک شناسنامه جعلی از فعالیت گسترده جاعلی حرفه‌ای پرده برداشت.
به‌گزارش همشهری، فردی با کلانتری168 سیزده‌آبان تماس گرفت و مدعی شد فردی شناسنامه جعل می‌کند. این فرد مشخصاتی درخصوص این جاعل در اختیار مأموران قرار داد که نشان می‌داد او یک جاعل حرفه‌ای به نام هوشنگ است. در این شرایط بود که بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. آنها ابتدا مخفیگاه جاعل را برای مدتی زیرنظر گرفتند. تا اینکه سرانجام وقتی هوشنگ قصد ورود به مخفیگاهش را داشت غافلگیر و دستگیر شد.
مأموران در جریان دستگیری متهم با مجوز قضایی به بازرسی مخفیگاه وی پرداختند و موفق شدند بیش از ۳هزار برگ سند رسمی جعلی شامل: اسناد دولتی، مدارک شناسایی، اسناد خودرو، موتورسیکلت، چک‌های بانکی، برگه‌های سفید با مهر دفاتر اسناد، وکالت فروش املاک به همراه ۱۳عدد مهر ژلاتینی مربوط به دستگاه‌های دولتی و دفاتر اسناد رسمی و... کشف کنند.
وقتی متهم به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت ابعاد بیشتری از اقدامات مجرمانه‌اش برملا شد. شواهد نشان می‌داد که او چند سال قبل به همین اتهام به زندان افتاده و پس از تحمل یک سال حبس با وثیقه آزاد شده و رضایت شاکیان را جلب کرده است. سوابق هوشنگ نشان می‌داد او مدتی بعد باز هم به اتهام جعل اسناد به زندان افتاده اما این بار به 3سال حبس تعلیقی محکوم و آزاد شده است. او از آن زمان تاکنون به جعل اسناد مشغول بود تا اینکه دستگیر شد. سرهنگ عبدالوهاب اعلایی، رئیس ‌کلانتری۱۶۸ در این‌باره گفت: با تکمیل تحقیقات در این خصوص متهم به دستور بازپرس پرونده به زندان منتقل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید