• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 5 مرداد 1399
کد مطلب : 105886
+
-

با مردم

با مردم

   انبوه زباله در ورودی جابان در دماوند
انبوه زباله‌های رها شده در طبیعت و خیابان کنار جاده ورودی جابان را گرفته است و از آنجایی که اغلب ساکنان صاحب ویلا در این منطقه هستند و به‌صورت هفتگی و ماهانه به جابان می‌آیند کسی نظارتی بر جمع‌آوری این زباله‌ها ندارد که هم آلوده هستند و هم چهره زشتی به جابان داده‌اند.
داربن از جابان دماوند

  نرم‌افزار مسیریاب خودروهای سایپا به روز نیست
آخرین به روزرسانی نرم‌افزار ایرانی مسیریاب خودروهای سایپا (سراتو)، مربوط به سال ۹۷ است. واقعا به روزرسانی نقشه کار سختی است؟ چرا شرکت‌های ایرانی با این همه کوتاهی خودشان گلایه‌مند استفاده مردم از نرم‌افزار خارجی هستند؟
کاوه روحانی از تهران

  ماسک کودک 8هزار تومان!
هرچند که بنابر آمار دغدغه کمبود ماسک پایان یافته اما باز هم حضور دلالان و سودجویان در بازار خرید و فروش ماسک مشهود است و در استان کمتر برخورداری مثل خراسان جنوبی مردم ماسک‌های هزار و 500تومانی را 2تا 3هزار تومان و ماسک پارچه‌ای را 5هزار تومان می‌خرند و قیمت ماسک کودک نیز 8هزار تومان است که اخیرا هم پزشکان دائم توصیه به استفاده کودکان از ماسک می‌کنند. به‌نظر می‌رسد تلاش برای قطع دست دلالان از هیچ بازاری نیست.
 یعقوبی از بیرجند

   هفت‌خوان دریافت معرفی نامه وام بازنشستگان
برای درخواست وام بازنشستگان تامین اجتماعی باید ابتدا به بانک رفاه مراجعه کنید اگر شرط و شروطی نداشته باشد به کانون بازنشستگان بروید و بعد از آن به بانک و دوباره به شعبه تامین اجتماعی تا نامه کسر از حقوق صادر شود و در آخر مجددا به بانک رفاه بروید که با توجه به سن بالای اغلب بازنشستگان و شیوع مجدد کرونا و تأکید مسئولان برای بیرون نیامدن سالمندان و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند آیا نباید دست از این رویه همواره غلط بردارند؟ آیا برای اندک وامی که همان هم گره‌گشایی بسیار کوچک خواهد بود باید این همه سخت‌گیرانه عمل کنند. اگر برای دریافت وام‌های میلیاردی هم اینگونه بود حتما اکنون وضع بهتری داشتیم.
محمد حسین عسگری ازتهران

  کمبود آب شرب، آسایش و سلامت مسجد سلیمان را گرفته است
درحالی‌که مسجد سلیمان در کنار 2سد بزرگ مسجدسلیمان و شهید عباسپور است کم‌آبی و بی‌آبی ساکنان این شهرستان را به تنگ آورده است. این اواخر در یک نوبت کمبود آب، 7روز کامل آبی در لوله‌ها جریان نداشت و در دیگر روزها نیز آب یا فقط چند ساعت در شبانه‌روز یا به شکل جیره‌بندی و از طریق تانکر بین مردم به‌اصطلاح شهرنشین توزیع می‌شود. آیا شهرستانی که در خیلی موارد نخستین بوده است در بحث آب آشامیدنی باید این میزان محروم و در عذاب باشد؟
 ربیعی از مسجد سلیمان

   هم‌دوره‌ای‌های نماینده‌ای که اعتبارنامه‌اش تأیید نشد چه شدند؟
وضعیت هم‌دوره‌ای‌های دوره دکتری نماینده‌ای که چندی قبل مجلس اعتبارنامه‌اش را رد کرد، چه می‌شود؟ آن فرد عنوان کرده بود که دکتری خود را از مؤسسه گلوبال بیزینس بلژیک گرفته که با حدود ۳۰ نفر از مدیران سازمان برنامه و بودجه در دوره دکتری مؤسسه مزبور در سال۸۴ ثبت نام و فارغ‌التحصیل شدند که مدرک مزبور مورد پذیرش وزارت علوم قرار نگرفته است. اکنون آن ۲۹نفر دیگر از مدارک دریافتی در حال استفاده هستند؟
رضایی از تهران

پاسخ مسئولان
ورود آقایان به واگن بانوان در مترو به هر حال ممنوع است

روابط عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان واگن‌های ویژه بانوان در متروی تهران مختلط شده است در ستون با مردم روز دوم تیرماه پاسخ داده است: موضوع جلوگیری از ورود آقایان به واگن بانوان همواره مورد تأکید بوده و در این خصوص نظارت مستمر صورت می‌گیرد. در برخی مواقع به‌منظور تخلیه ایستگاه‌های شلوغ به‌خصوص در ایستگاه‌های تقاطعی و همچنین جلوگیری از ازدحام بیش از حد جمعیت بعضی از مسافران روی سکو به هر طریق ممکن سوار قطار می‌شوند تا فضای مناسب جهت ورود مسافرانی که از سایر خطوط در حال ورود به سکو هستند ایجاد شود. موضوع فوق نیز صرفا در خطوط شلوغ و زمان ازدحام مسافر رخ داده است و در حالت عادی قطعا از ورود آقایان به واگن بانوان جلوگیری می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید