• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 5 مرداد 1399
کد مطلب : 105880
+
-

در حاشیه سیاست

  یک استعفای دیگر در جریان اصلاحات
 روز گذشته، خبرگزاری‌ها از استعفای احمد حکیمی‌پور، از ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر دادند. دبیرکل حزب اراده ملت درباره استعفای خود به فارس گفت:‌ قاعدتا باید ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را هم‌اکنون دبیرکل حزب دیگری برعهده بگیرد. بنا بر این گزارش، خروج، استعفا و تعطیلی شوراها و نهادهای تصمیم‌گیر اصلاح‌طلبان از 2اسفندماه سال‌98 که در ماراتن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 30کرسی تهران به رقیب سنتی یعنی اصولگرایان واگذار شد، آغاز شده است. عبدالواحد موسوی لاری از عضویت در شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استعفا داده، شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تعطیل شده و داوود محمدی، دبیرکل انجمن اسلامی معلمان نیز خبر استعفای محمدرضا عارف رئیس این شورا را چند‌ماه پس از استعفای موسوی لاری رسانه‌ای کرد.

  پایان شایعات درباره فرمانده
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مراسم رونمایی از چند طرح ضد‌کرونایی ارتش عملا به شایعات پیرامونش پایان داد. طی روزهای گذشته شایعه گسترده‌ای مبنی بر دستگیری امیر سیاری در فضای مجازی منتشر شده بود. ساعاتی پس از انتشار این شایعه، مهدی کشت‌دار، مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه در توییتر نوشت: «دروغ بازداشت امیرسیاری را از کجا آوردید؟ فرمانده خوشنام ارتش نه احضار شده نه بازداشت. ادعای مطرح‌شده از اساس کذب است، دروغ نگویید.» شایعات درباره این فرمانده بلندپایه ارتش پس از مصاحبه او با ایرنا آغاز شد. امیر سیاری در این مصاحبه از کمرنگ‌دیده‌شدن نقش ارتش گلایه کرده بود. در این میان، توییت یک فعال سیاسی به شایعات دامن زد؛ مهدی محمودیان چندی پیش مدعی شده بود که با شکایت سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات برای 5نفر از مدیران و خبرنگاران خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر انتشار یک مصاحبه با نفر دوم ارتش جمهوری اسلامی پرونده قضایی باز شده و وسایل ارتباطی برخی از آنها توقیف شده است.

  صهیونیست‌ها نمی‌توانند در سایه بنشینند
حسین امیر عبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی (شماره ۱۱۵۲ ماهان ایر) در آسمان سوریه بار دیگر اثبات کرد که حضور بیگانگان اشغالگر در منطقه، تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود. بی‌تردید درحالی‌که هنوز انتقام سخت ترور آمریکایی قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم (سردار شهید سلیمانی عزیز) در راه است، نظامیان آمریکا با تعرض اخیر به هواپیمای مسافربری ایرانی در انتظار تبعات سنگین رفتار تحریک‌آمیز خود باشند. صهیونیست‌ها هم نمی‌توانند در سایه بنشینند، تحریک کنند و بلافاصله بگویند ما دخالتی نداشتیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید