• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 5 مرداد 1399
کد مطلب : 105845
+
-

تعویق توضیحات مدیران غول‌های فناوری

استماع شهادت مدیران شرکت‌های آمازون، اپل، فیس بوک و گوگل رسما از سوی کمیته قضایی کنگره به تعویق افتاد و هیچ تاریخ جدیدی برای برگزاری مجدد این جلسه اعلام نشده است.
به گزارش سی ان بی‌سی، جلسه دادرسی در ابتدا قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، اما به‌دلیل مراسم یادبود جان لوئیس، به تعویق افتاده است.
جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، تیم کوک، مدیرعامل اپل، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک و ساندر پیچای، مدیرعامل شرکت الفبای والدین گوگل، برای امروز خود را آماده کرده بودند تا در کمیسیون فرعی ضد ‌انحصار شهادت دهند. این جلسه دادرسی به‌معنای اوج تحقیقات در مورد 4غول فناوری است که از ژوئن سال 2019برای ارزیابی شیوه‌های رقابتی و اثربخشی قوانین ضد ‌انحصاری در بازار جدید دیجیتال آغاز شده است. پس از جلسه رسیدگی، انتظار می‌رود که کمیته فرعی گزارشی از یافته‌های خود و همچنین طرح‌های پیشنهادی قانونی با هدف به روزرسانی قوانین ضد‌ انحصار را منتشر کند.
این تحقیقات قبلاً به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به تأخیر افتاده بود و این‌بار هم احتمال دارد تا پاییز به تعویق بیفتد.
 درحالی‌که تحقیقات کنگره به‌طور مستقیم منجر به هیچ‌گونه اقدام اجرایی علیه این شرکت‌ها نمی‌شود، اما تحقیقات وزارت دادگستری و کمیسیون تجارت فدرال می‌تواند اقدامات اجرایی برای آنها در پی داشته باشد. طبق گزارش‌ها، درحالی‌که کمیسیون تجارت فدرال همچنان به تحقیق در مورد فیس بوک و آمازون ادامه می‌دهد، وزارت دادگستری پرونده‌ای را علیه گوگل آماده می‌کند. همچنین اگرچه نظارت رسمی بر اپل تاکنون فقط در خارج از کشور اعلام شده است، اما این 2 نهاد مسئول در مورد اپل سؤالاتی را مطرح کرده‌اند. این شرکت با 2پرونده ضد ‌انحصاری در اتحادیه اروپا روبه‌روست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید