• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 5 مرداد 1399
کد مطلب : 105844
+
-

100ثانیه خبر

   سبک‌ترین دوچرخه تاشو
دوچرخه‌های تاشو به‌خاطر لولاها و ابزار اضافه‌تری که دارند، معمولا بسیار سنگین‌تر از نمونه‌های معمولی هستند، اما یک طراح انگلیسی، یک دوچرخه تاشو طراحی کرده است که تنها 6کیلو و 700گرم وزن دارد. به گزارش دیلی‌میل، در این دوچرخه زین، کمربند ایمنی و دسته دنده همه از جنس فیبر کربن هستند و فلز تیتانیوم در براکت پایین، زنجیر، پره، پدال، فنر تعلیق و هر مهره و پیچ آن مورد استفاده قرار گرفته است.

   ثبت نخستین تصاویر از قطب شمال گانیمد
فضاپیمای «جونو» نخستین تصاویر را از قطب شمال یخی بزرگ‌ترین قمر مشتری به نام «گانیمد» به‌ثبت رساند. به گزارش تک اکسپلوریست، سیاره مشتری ۷۹قمر شناسایی شده دارد که بزرگ‌ترین آنها «گانیمد» نام دارد که در سال1610به‌وسیله گالیله کشف شده است. گانیمد که تنها قمر در منظومه شمسی با میدان مغناطیسی خاص خود محسوب می‌شود، از آب یخ تشکیل شده است.

   کنترل از راه چشم
استفاده از دستگاه‌های لمسی برای افرادی که به هر دلیل قادر به استفاده کامل از دست‌های خود نیستند، غیرممکن یا بسیار سخت است، اما وبسایت خبری AI نوشته است که «زاک فریدمن» با اختراع دستگاهی به نام «هایپروایزر» (Hypervisor) انقلابی را درخصوص کمک به افراد توان‌یاب پدید آورده است. «هایپروایزر» یک دستگاه پوشیدنی است که حرکات چشم کاربر و موقعیت مردمک چشم را ردیابی می‌کند تا فلش‌موسش را روی دستگاه الکترونیکی حرکت دهد. با این کار، افراد برای کار با دستگاه‌ها و صفحه‌های لمسی مشکلی نخواهند داشت.

   ارسال تلسکوپ به فضا با بالون
ناسا قصد دارد برای رصد و مطالعه روی ستاره‌های تازه متولد شده، یک تلسکوپ را با بالونی بسیار بزرگ به لایه استراتوسفر زمین ارسال کند. وب‌سایت انگجت در گزارشی در این خصوص نوشته است که تلسکوپ 5/2متری ASTHROS با بالونی به اندازه یک استادیوم فوتبال به این ماموریت فرستاده خواهد شد. این تلسکوپ قرار است که گازهای اطراف ستاره‌های غول‌پیکر تازه متولد شده را مطالعه کند.

   حذف محصولات نژادپرستی از 3پلتفرم بزرگ
فروشگاه‌های آنلاین فرصت بسیار ایده‌آلی را برای فروش برخی محصولات به مشتریان ایجاد کرده‌اند. اخیرا و به‌دنبال تحقیقات صورت گرفته به‌وسیله بی‌بی‌سی، شرکت‌های آمازون، گوگل و ویش محصولات مربوط به نئونازی‌ها و برترپنداران نژادسفید را از سایت فروش آنلاین خود حذف کرده‌اند. این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که کلیه محصولات مرتبط با نژادپرستی دیگر به فروش نخواهد رسید. این پلتفرم‌های فروش آنلاین همچنین دقت بیشتری را در ارائه محصولات خود به مشتریان‌شان اعمال خواهند کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید