• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 4 مرداد 1399
کد مطلب : 105760
+
-

اوباما- بایدن علیه ترامپ

اوباما- بایدن علیه ترامپ



آرایش انتخاباتی باراک اوباما و جو بایدن علیه دونالد ترامپ با انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی وارد مرحله‌ تازه‌ای شده و همانطور که پیش‌بینی می‌شد، واکنش رئیس‌جمهور آمریکا را به‌دنبال داشته است.
ترامپ دیروز ساعاتی پس از آنکه ویدئوی تبلیغاتی 15 دقیقه‌ای گپ‌وگفت جو بایدن نامزد دمکرات‌ها با رئیس‌جمهور پیشین آمریکا یعنی باراک اوباما در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های این کشور منتشر شد، در یک پست توییتری به آنها حمله کرد. او در این پست نوشت: «اوباما که تا لحظه آخر از بایدن حمایت نمی‌کرد، حالا کنار او می‌نشیند و ویدئوی تبلیغاتی می‌سازد.» اشاره ترامپ به سکوت طولانی مدت اوباما در جریان انتخابات مقدماتی حزب دمکرات و عدم‌حمایت از جو بایدن است که همان زمان هم باعث انتقادهای گسترده شد. او سپس اوباما و معاون سابقش یعنی جوبایدن را هدف انتقاد قرار داد و نوشت: «یادتان باشد، اگر آنها نبودند، من هرگز رئیس‌جمهور نمی‌شدم. من به ریاست‌جمهوری رسیدم چون عملکرد آنها فاجعه بار بود.»
اوباما و بایدن در ویدئوی منتشر شده درحالی‌که به‌خاطر حفظ پروتکل‌های بهداشتی با فاصله زیاد از یکدیگر نشسته‌‌اند، دائما عملکرد دونالد ترامپ و دولتش در 6‌ ماه گذشته در ماجرای شیوع ویروس کرونا را زیر سؤال می‌برند. آنها تأکید می‌کنند که عملکرد آمریکا در مقایسه با دیگر کشورها ضعیف‌تر بوده است. اوباما در جایی به بایدن می‌گوید: «تو و من تجربه بحران‌های اینچنینی را داشته‌ایم و در همه موارد، شریط را به خوبی کنترل کرده‌ایم. من مطمئنم که اگر رئیس‌جمهور شوی آمریکا عملکرد بهتری خوهد داشت؛ مطمئنم که به‌نظر متخصصان سلامت هم توجه خواهی کرد.»
اوباما پیش از این، عملکرد ترامپ در بحران کرونا را «یک فاجعه تمام‌عیار» خوانده بود. بایدن در پاسخ به اوباما یادآوری می‌کند که زمانی که دولت در دست آنها بود، یک دفتر ویژه مدیریت بحران برای کنترل شیوع احتمالی ویروس‌های اینچنینی راه‌اندازی کرده بودند. این همان دفتری است که ترامپ یک سال پس از ورودش به کاخ سفید آن را تعطیل کرد. وظیفه این دفتر، هماهنگی میان دولت آمریکا با دیگر کشورها برای کنترل شیوع ویروس‌ در جهان بود.
شیوع ویروس مرگبار کرونا در آمریکا و عملکرد آشفته دولت این کشور، این روزها به دستمایه انتقادهای دمکرات‌ها علیه دونالد ترامپ تبدیل شده است. آنها امیدوارند بتوانند با اثرگذاری بر افکار عمومی، به ریزش آرای ترامپ سرعت ببخشند. فضای نه چندان گرم انتخابات در آمریکا در حالی ادامه دارد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از مرز 4میلیون نفر گذشته است. همزمان، بیش از 146هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.
دونالد ترامپ که سرسختانه معتقد بود ویروس کاری از پیش نمی‌برد، طی روزهای اخیر اندکی از مواضع اولیه‌اش کوتاه آمده است. ریزش آرای او درنظرسنجی‌ها می‌تواند یکی از دلایل این تغییر رویکرد باشد. او اخیرا ماسک می‌زند و دیروز هم گردهمایی مهم انتخاباتی‌اش را برخلاف پیش‌بینی‌ها لغو کرد.






این خبر را به اشتراک بگذارید