• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 4 مرداد 1399
کد مطلب : 105757
+
-

سپاهان دوم می‌ماند؟

با نگاهی به بازی‌های باقیمانده، شانس تراکتور و فولاد در بالای جدول و احتمال سقوط پیکان در آن پایین بیشتر به‌نظر می‌رسد

هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر ایران با تساوی‌های زیادی همراه بود و همین تساوی‌ها باعث شد گره کور رقابت در بالا و پایین جدول همچنان باقی بماند. در بالای جدول و در جمع مدعیان سهمیه فقط سپاهان و فولاد بر حریفان خود غلبه کردند و در پایین جدول هم گل‌گهر تنها تیم پیروز هفته بود که با این پیروزی خودش را از بین 2تیم آخر بیرون کشید و جای خود را به پیکان داد. با وجود اینکه رقابت در بالا و پایین جدول همچنان نزدیک است، اما با نگاهی به بازی‌های باقیمانده می‌توان شانس بعضی از تیم‌ها را بیشتر دانست.
  شانس فولاد و تراکتور بیشتر است
مهم‌ترین بازی این هفته در بالای جدول تقابل 6امتیازی شهرخودرو و تراکتور بود. در مسابقه کم‌حادثه‌ای که 2 تیم در مجموع فقط یک شوت در چارچوب داشتند، نهایتا هیچ گلی ردوبدل نشد و تراکتور یک امتیاز از مشهد به تبریز برد. تراکتور با این بازی بالاخره از تونل بازی‌های 6امتیازی بیرون آمد. تیم ساکت الهامی در 3هفته اخیر با استقلال، سپاهان و شهرخودرو بازی کرد و طبق فرمول پیروزی در خانه و تساوی در خانه حریفان امتیاز گرفت. بنابراین باید تراکتور را تیم موفق هفته‌های اخیر دانست که حالا امیدوار است در بازی‌های آسان‌تری که برایش باقی مانده، امتیازات لازم را جمع کند. در نقطه مقابل تراکتوری‌ها، 3تیم سپاهان، استقلال و شهرخودرو تازه به دوئل‌های مستقیم رسیده‌اند و هر 3تیم در 4هفته باقیمانده باید رودرروی یکدیگر قرار بگیرند. استقلال - سپاهان در هفته27، شهرخودرو - استقلال در هفته28 و سپاهان - شهرخودرو در هفته29 بازی‌های سختی هستند که ممکن است این 3تیم را در رقابت با 2مدعی دیگر عقب بیندازد. به‌خصوص که فولاد هم مثل تراکتور بازی‌های سختش را انجام داده و بازی‌های آسان‌تری در پیش دارد. فولاد 2بازی عقب‌افتاده هم در پیش دارد که با احتمال کسب 4امتیاز از این 2بازی الان هم بالاتر از همه در رتبه دوم قرار می‌گیرد. بنابراین با وجود اینکه فعلا سپاهان تیم دوم است، باید شانس تراکتور و فولاد را برای نایب‌قهرمانی بیشتر از رقبا دانست.
  پیکان و مسیر سخت باقیمانده
اما در پایین جدول همه‌‌چیز به ضرر پیکان پیش رفت و این تیم را دوباره به منطقه سقوط فرستاد. پیکان بعد از 2برد متوالی و فرار از منطقه سقوط، در 2هفته اخیر به 2تساوی متوالی رسیده است. درست در همین 2هفته‌ای که پیکان فقط 2 امتیاز گرفت، گل‌گهر هر دو بازی‌اش را پیروز شد و بالا پرید تا دوباره پیکان را در منطقه قرمز جدول ببینیم. البته امتیاز تیم‌ها بسیار نزدیک است و فاصله رتبه 15 تا 11فقط 2امتیاز است اما نکته مهم در این بین بازی‌های سختی است که پیکان در پیش دارد. تیم ویسی در 4بازی باقیمانده باید به مصاف تراکتور، نفت آبادان، استقلال و سپاهان برود که به‌جز نفت آبادان، امتیاز‌گرفتن از 3تیم دیگر در این هفته‌های پایانی کار بسیار سختی است. نزدیک‌ترین رقیب پیکان یعنی سایپا در هفته‌های باقیمانده باید به مصاف ماشین‌سازی، فولاد، نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس برود که لااقل نسبت به مسیر پیکان مسیر آسان‌تری است. در این قسمت از جدول سقوط شاهین بوشهر را باید قطعی دانست و رقابت برای مشخص‌شدن دومین سقوط‌کننده در هفته‌های آتی ادامه خواهد داشت اما با سختی بیشتر برای پیکان و امیدواری بالاتر برای رقبا.

این خبر را به اشتراک بگذارید