• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 4 مرداد 1399
کد مطلب : 105718
+
-

باگ عجیب در آپدیت ویندوز 10

نسخه 2004 ویندوز10 پس از به‌روزرسانی، در حالی پیام قطع بودن اینترنت را اعلام می‌کند که شما می‌توانید سایت‌ها را بازدید کنید

نرم افزار
باگ عجیب در آپدیت ویندوز 10

عمادالدین قاسمی‌پناه- خبر‌نگار

پس از آنکه نسخه 2004 ویندوز10 در ‌ماه مه 2020 به‌روزرسانی شد، کاربران شاهد مشکلاتی در این سیستم عامل بودند. این موضوع زمانی پیچیده می‌شود که احتمالا در به‌روزرسانی‌های امنیتی بعدی مشکل ایجاد می‌کند. در ضمن، در به‌روزرسانی Patch Tuesday این ‌ماه باگی وجود دارد که اتصال به اینترنت را برای برخی از کاربران با مشکل مواجه می‌کند.
این موضوع کمی عجیب است، زیرا همه‌‌چیز آنگونه نیست که به‌ نظر می‌آید. به این معنی که به کاربران یک پیام هشدارآمیز با عنوان «NoInternet Access» در تنظیمات « Network and Internet» ویندوز10 داده می‌شود که در واقع چنین اشکالی وجود ندارد.
در یکی از شکایت‌های مربوط به این مسئله آمده است: در نوار وظیفه، آیکون Wi-Fi پیام «No Internet Access» را نشان می‌دهد، اما من یک اتصال اینترنتی پایدار به‌صورت بی‌سیم دارم (به‌عنوان مثال: می‌توانم اینترنت، آدرس‌های IP، پینگ و غیره را مرور کنم). مشکل دیگر این است که وقتی سعی می‌کنم دستیار مجازی Cortana را باز کنم، به من اعلام می‌کند که به اینترنت وصل نیستم.
برای کارهای ساده‌ای مانند مرور وب، کاربران می‌توانند به‌راحتی خطا را نادیده بگیرند و کار خود را ادامه دهند. با این حال، مسئله همیشه به همین سادگی نیست.
مشکل بزرگ‌تر این است که اگر Windows گزارش کند که مشکلی در اتصال به اینترنت وجود دارد، ظاهراً برخی از اپلیکیشن‌ها کار نمی‌کنند. ظاهرا این موارد شامل Cortana، فروشگاه مایکروسافت و Spotify است. بنابر این حتی اگر اتصال اینترنت مشکلی نداشته باشد، اما ویندوز10 اعلام کند که اینترنت قطع است، برخی از اپلیکیشن‌ها فرض می‌کنند که اتصال به اینترنت وجود ندارد و به همین علت به درستی کار نمی‌کنند.
خوشبختانه، مایکروسافت از این مسئله آگاه است و برای رفع این باگ تلاش می‌کند. این شرکت می‌گوید که این باگ ناشی از نشانگر وضعیت اتصال به شبکه(Network Connectivity Status Indicator) در ویندوز10 است. به این ترتیب، این مسئله احتمالاً در یک به‌روزرسانی فوق‌العاده یا در اصلاح بعدی که در 11آگوست(21مرداد) انجام می‌شود، حل خواهد شد.
با این حال، برخی کاربران برای اینکه تا آن زمان منتظر نمانند، یک راه‌حل قابل اعتماد پیدا کرده‌اند که اتصال شبکه را برای اپلیکیشن‌های شما برقرار می‌کند.

   نحوه رفع اشکال اتصال به شبکه در ویندوز10 نسخه 2004
    با استفاده از نوار جست‌وجو در نوار وظیفه ویندوز، «Registry Editor» را جست‌وجو کنید.
    Registry Editor را از نتایج جست‌وجو باز کنید و وقتی از شما خواسته شد که اجازه دهید برنامه را تغییر دهد، روی «Yes» کلیک کنید.
    در اپ Registry Editor، این مسیر را دنبال کنید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NlaSvc\Parameters\Internet
    روی «EnableActiveProbing» راست کلیک و Modify را انتخاب کنید.
    «Value data» را از صفر به یک تغییر دهید.
    برای بستن پنجره و ذخیره ویرایش‌های خود، روی OK کلیک کنید.
   Registry Editor را ببندید.
    کامپیوتر را ری‌استارت کنید تا تغییرات اعمال شوند.
درصورتی که خوش‌شانس باشید، پس از راه‌اندازی مجدد کامپیوتر شخصی‌تان، اپلیکیشن‌های شما می‌توانند دوباره به اینترنت وصل شوند. اگر این اتفاق نیفتاد، بررسی کنید که دستورات گفته شده در بالا را به درستی اجرا کرده‌اید. اگر باز هم مشکل دارید، ممکن است مجبور باشید راه‌حل دیگری را جست‌وجو کنید یا منتظر زمان رفع اشکال مایکروسافت باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید