• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 4 مرداد 1399
کد مطلب : 105707
+
-

کافه مجلس



راز بی‌میلی نمایندگان به کمیسیون قضایی
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در صورت به حد نصاب نرسیدن کمیسیون حقوقی خبر داد و درباره علت تشکیل نشدن این کمیسیون گفت: انگیزه‌ای که برخی آقایان به ‌دنبالش هستند در کمیسیون حقوقی وجود ندارد. حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به تشکیل نشدن کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، اظهار داشت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی باید بین ۱۹ تا ۲۳نفر باشد ولی این کمیسیون به‌دلیل به حدنصاب نرسیدن هنوز تشکیل نشده است.

  شکایت یک نماینده از یک نماینده
محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی مصطفی میرسلیم مبنی بر دریافت رشوه از سوی وی، اظهارداشت: در نامه‌ای به رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از ایشان تقاضا کردم که به این موضوع ورود پیدا کرده و پس از بررسی نتیجه آن را به اطلاع مردم برساند. وی در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید آقای میرسلیم به‌عنوان کسی که ادعای دریافت رشوه از سوی شما را مطرح کرده، سند یا مدرکی جهت اثبات ادعای خود در اختیار دارد؟ تصریح کرد: هر سند و مدرکی که ایشان در اختیار دارند حتماً باید تحویل هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان دهند و آنها وظیفه دارند پس از بررسی آن مدارک، نتیجه تحقیق و بررسی خود را اعلام کنند.

  سند مبهم درباره سابقه رئیس دیوان محاسبات
مهرداد بذرپاش، رئیس جدید دیوان محاسبات که این روزها زیر تیغ تند انتقادات است با اشاره به برخی ابهامات ایجاد شده در زمینه سوابق اجرایی خود گفت: «هیچ‌ یک از فعالیت‌های تشکیلاتی‌ام را به‌عنوان سابقه کاری به مجلس ارائه نداده‌ام». براساس قانون رئیس دیوان محاسبات باید 20سال سابقه اجرایی داشته باشد. مهرداد بذرپاش 40ساله در دفاع از خود نوشته است: بنده از سال۷۹ تا نیمه۸۲ در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به‌کار بوده و افتخار همکاری با شهید مصطفی احمدی روشن را داشتم. من هم مانند دوستان با اخلاصم معتقدم هرگونه چشمداشت مالی یا سیاسی به فعالیت دانشجویی، آفت بزرگی برای تشکل‌هاست و باید از بروز چنین نگاه‌هایی جلوگیری کرد. از سوی دیگر روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی سندی منتشر شد که نشان می‌داد مهرداد بذرپاش از سال79 معاون آموزشی مرکز پژوهشی شهید رضایی‌نژاد دانشگاه شریف بوده است. این سند از آنجا مورد تردید قرار گرفت که تاسیس این مرکز پژوهشی به سال88 برمی‌گشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید