• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 4 مرداد 1399
کد مطلب : 105701
+
-

وقتی کرونا جان می‌گیرد

دیدگاه
وقتی کرونا جان می‌گیرد


حمید هداوند‌؛  جانشین فرمانده انتظامی پلیس پایتخت

این روزها شاهد اوج‌گیری موج دوم شیوع کروناویروس در کشور و از سوی دیگر شاهد رکوردزنی این ویروس منحوس در گرفتن جان هموطنان عزیزمان هستیم؛ شاید این ویروس به وضوح نشان داد که برخلاف تصورات غلط برخی افراد، مرگ صرفا برای همسایه نیست بلکه این روزها مرگ به‌واسطه فعالیت و جهش این ویروس ناشناخته بیش از گذشته و سایه‌به‌سایه در کمین افراد جامعه ما نشسته است؛ ویروس ناشناخته‌ای که همه مجامع علمی و تحقیقاتی عرصه پزشکی دنیا در تلاش هستند که واکسن آن را تولید کنند و تا‌کنون با وجود تبلیغات صورت‌گرفته به توفیق لازم دست پیدا نکرده‌اند.
 اما هم‌اکنون بیش از هر چیز دیگری، رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی و مراقبتی فردی لازم و ضروری است و  به‌طور مشخص در این خصوص می‌توان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مناسب و بهینه از ماسک اشاره کرد؛ 2موضوع ساده‌ای که رعایت آنها به‌طور حتم می‌تواند تا حدود زیادی مانع از گسترش فزاینده این ویروس مرگبار شود.
آنچه مسلم است در روزهای اخیر در پی اوج‌گرفتن شیوع این ویروس منحوس علاوه بر ابتلای بسیاری و حتی مرگ تعدادی از هموطنان عزیزمان در جای‌جای کشور از آنجایی که پروسه درمان این بیماری بسیار سخت و ویژه است شاهد خستگی مضاعف کادر پزشکی و درمانی کشور و هم ابتلای برخی از این عزیزان زحمتکش به این بلیه منحوس و ناشناخته هستیم که این امر می‌تواند تبعات سخت و شکننده‌ای در پی داشته باشد و این موضوع ایجاب می‌کند که همه ما بیش از پیش و بیشتر از گذشته با رعایت پروتکل‌های اعلام‌شده تلاش کنیم که شهروندی مسئول و آگاه به پروتکل‌های بهداشتی باشیم و مسئولیت شهروندی خود را در مواجهه با این بلیه منحوس با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌خوبی رعایت کنیم.
امروز همه ما در قبال سلامتی خود و دیگران مسئول هستیم، چراکه کمترین اشتباه و کم‌کاری حتی سهوی و به‌عبارتی دیگر قصور ما می‌تواند باعث مرگ بسیاری شود‌. درصورت عدم‌رعایت ضوابط لازم مبتلا و گرفتار این ویروس منحوس خواهیم شد یا خود ناقل خاموشی خواهیم بود که ناخواسته و ندانسته مرگ را به دیگران هدیه می‌دهیم.
تجمعات و برنامه‌ها و مراسم مختلف ازجمله جشن و عزا و... ازجمله عوامل مهم شیوع این ویروس خطرناک است که باید از ایجاد اینگونه تجمعات و مراسم خودداری کرد. همچنین با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نیروی انتظامی اقدامات بایسته را انجام خواهد داد که در این راستا کمک و همراهی و هم‌افزایی مردم عزیز لازم و ضروری است.
آنچه مسلم است اینکه همه ما در قبال سلامت و امنیت روحی، روانی و جسمانی خود و دیگران مسئول هستیم و باید تلاش کنیم خود را موظف به رعایت هنجارها و ضوابط لازم بدانیم، چراکه امنیت و سلامت و بهروزی ما در سایه سلامت و امنیت و بهروزی دیگران است و هرگز نمی‌توان خود را تافته جدابافته فرض کرد، بلکه به قولی هرچه کنی به ‌خود کنی، گر همه نیک و بد کنی.
لذا درصورت لزوم اعمال هرگونه محدودیت در حوزه‌های ترافیکی و کسب و کار و... بدون شک با همراهی مردم عزیز می‌تواند موید روزهایی بهتر و سالم‌تر باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید