• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 2 مرداد 1399
کد مطلب : 105670
+
-

این مرد و برادرش در یک درگیری 4مرد را به قتل رسانده بودند

پایان 27سال زندگی مخفیانه قاتل فراری



قاتل فراری که 27سال پیش با همدستی برادرش 4مرد را در یکی از شهرهای غربی کشور به گلوله بسته و به قتل رسانده بود، در پایتخت دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، مدتی قبل پرونده‌ای در اختیار اداره هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که از فرار یک قاتل تحت تعقیب به پایتخت و زندگی مخفیانه او در این شهر حکایت داشت. محتویات پرونده نشان می‌داد که این مرد و برادرش سال‌ها پیش در جریان درگیری با همسایه‌شان اقدام به تیراندازی کرده و 4نفر را به قتل رسانده و متواری شده بودند. در همه این سال‌ها نیز تحقیقات پلیس برای دستگیری آنها به نتیجه‌ای نرسیده بود، اما حالا خانواده قربانیان اطلاعاتی به‌دست آورده بودند که نشان می‌داد یکی از قاتلان در تهران به سر می‌برد و زندگی مخفیانه‌ای دارد.
در ادامه تیمی از مأموران برای شناسایی مخفیگاه قاتل فراری وارد عمل شدند و با بررسی‌ اطلاعات موجود و تحقیقات تخصصی موفق شدند محل زندگی این مرد را در جنوب تهران شناسایی کنند. ظهر 31تیرماه این محل به محاصره پلیس درآمد و مرد جنایتکار در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
سرهنگ سعدالله گزافی، رئیس اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر، گفت: متهم دستگیر شده محمد نام دارد و متولد سال47 است. او در بازجویی‌ها اعتراف کرد که سال72 پس از آنکه خدمت سربازی‌اش به پایان رسید به محل زندگی‌اش در غرب کشور برگشته بود که متوجه می‌شود برادر بزرگ‌ترش به نام حمید بر سر یک قطعه زمین کشاورزی با همسایه‌هایش دچار اختلاف شده و چندین مرتبه بین آنها درگیری رخ داده است.
محمد گفت: وقتی از ماجرای این درگیری‌ها باخبر شدم به برادرم گفتم که باید برویم و آنها را ادب کنیم. هر دوی ما اسلحه برداشتیم و سراغ آنها رفتیم و در جریان درگیری اقدام به تیراندازی کردیم. من 2 نفر را به قتل رساندم و برادرم 2نفر دیگر را و بعد از آن هر دو از شهرمان گریختیم و به تهران آمدیم.
او ادامه داد: مدتی بعد هر دوی ما ازدواج کردیم و تشکیل خانواده دادیم تا اینکه در سال1383 برادرم بر اثر یک سانحه رانندگی فوت کرد. من هم چون می‌دانستم تحت تعقیب هستم، مغازه‌ای تهیه کردم و به دور از اتفاقاتی که در دور و برم بود، مشغول کار و زندگی شده و حتی صاحب 4فرزند شدم. این در حالی بود که من و برادرم در دادگاه محل زندگی‌مان غیابی محاکمه و هر دو به قصاص محکوم شده بودیم.
به‌گفته سرهنگ گزافی، با اعترافات این مرد پرونده وی در اختیار دادسرای جنایی تهران قرار گرفت تا پس از ارسال به دادگاه محل زندگی‌اش، وی نیز در اختیار پلیس آن شهر قرار بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید