• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 2 مرداد 1399
کد مطلب : 105669
+
-

این مرد متهم است با همدستی برادرش دهیار روستا را به قتل رسانده است

آزادی متهم به قتل به بهانه کرونا

آزادی متهم به قتل به بهانه کرونا

مردی که متهم است در جریان درگیری با دهیار روستایی در سیستان و بلوچستان وی را به قتل رسانده است به بهانه ابتلا به کرونا توانست از زندان آزاد شود. این مرد در حالی مدعی است به کرونا مبتلا شده که یک شب پس از آزادی جشن بزرگی گرفت و همه مهمان‌ها را در آغوش گرفت.
به گزارش همشهری، روز سوم آبان‌ماه سال 97نزدیکان دهیار یکی از روستاهای منطقه فنوج ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان نزد پلیس رفتند و از مفقود شدن وی خبر دادند. آنها گفتند که او یک روز قبل برای رسیدگی به کارهای مربوط به دهیاری از خانه خارج اما به شکل عجیبی مفقود شد و هیج کس از او اطلاعی ندارد.
ماموران برای یافتن این مرد به بررسی چندین فرضیه پرداختند که مهم‌ترین آن ربودن وی بود. این مرد از مدتی قبل به سمت دهیاری روستا منصوب شده بود و از همان زمان 2 برادر با وی برسر چند هکتار زمین دچار اختلاف شده بودند. در شرایطی که دهیار براساس اسناد و مدارک موجود مشغول تقسیم بندی زمین‌ها بود این 2 برادر مدعی بودند مالک بخش زیادی از زمین‌ها هستند. آنها برای اثبات این ادعای‌شان هیچ سندی نداشتند اما پافشاری می‌کردند که زمین‌ها متعلق به آنهاست و برای به‌دست آوردن آن حاضر هستند هر کاری انجام دهند.
از سوی دیگر یکی از کسانی که آخرین بار دهیار جوان را دیده بود به مأموران گفت: همراه دهیار سرِ زمین بودیم که یک خودروی دو کابین سر رسید و یک نفر از آن پیاده شد. او ظاهرا یکی از همان 2 برادری بود که با دهیار برسر زمین‌ها اختلاف داشت. او به دهیار گفت برای مالکیت زمینش از کلانتری نامه دارد. دهیار با نگاه به نامه شک کرد و قرار شد به کلانتری برود. او سوار خودروی آنها شد تا به کلانتری برود و این آخرین مرتبه‌ای بود که او را دیدم.
در شرایطی که به‌نظر می‌رسید پای 2 برادر در مفقود شدن دهیار در میان باشد یک روز بعد مأموران در حوالی روستا جسد مرد گمشده را کشف کردند. شواهد نشان می‌داد عاملان جنایت دست و پای مقتول را بسته و او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده‌اند. آنطور که نوع اصابت ضربات نشان می‌داد به‌احتمال زیاد چند نفر در این جنایت دست داشتند.
در ادامه 2برادر که احتمال می‌رفت در جنایت نقش داشته باشند بازداشت شدند. هرچند آنها ادعا می‌کردند در قتل دخالتی ندارند اما همه شواهد و مدارک موجود علیه آنها بود. به این ترتیب پرونده با صدور قرار جلب دادرسی و کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان سیستان و بلوچستان مستقر در ایرانشهر ارجاع شد.
در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم مقتول خواستار قصاص عاملان جنایت شدند. آنها مدعی بودند دهیار به‌دلیل درستکاری و اینکه حاضر نبوده کار خلاف انجام دهد به قتل رسیده است. پس از پایان محاکمه هیأت قضایی وارد شور شدند و 2 برادر را در قتل دهیار گناهکار شناختند. براساس رأی دادگاه این 2 برادر به اتهام مشارکت در قتل عمدی به قصاص محکوم شدند. آنها همچنین به اتهام آدم‌ربایی‌ و اختفای جسد نیز به تحمل 15سال حبس‌محکوم شدند.
با وجود صدور این رأی، متهمان به آن اعتراض کردند و پرونده برای بررسی به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان پس از بررسی محتویات پرونده و رأی دادگاه حکم صادر شده درخصوص اتهام آدم ربایی و مجازات 15سال حبس را تأیید کردند اما به‌دلیل وجود ابهام درخصوص نحوه قتل حکم قصاص را تأیید نکردند و با ارجاع پرونده به دادگاه اعلام کردند ممکن است عامل قتل یکی از متهمان باشد نه هر دوی آنها و باید در این‌باره تحقیق شود.
در این شرایط بود که پرونده بار دیگر به دادگاه کیفری یک استان سیستان و بلوچستان فرستاده شد و طبق آنچه دیوان عالی کشور تکلیف کرده بود باید وقت رسیدگی نزدیکی تعیین می‌شد اما درست در همین زمان بود که شیوع بیماری کرونا باعث اخلال در روند رسیدگی به این پرونده شد. پزشکان زندان به معاینه یک به یک زندانیان پرداختند. این 2 برادر ادعا می‌کردند به کرونا مبتلا شده‌اند اما معاینه‌های انجام شده نشان داد آنها هیچ نشانه‌ای دال بر ابتلا به این بیماری ندارند. با وجود این اولیای دم مقتول چند روز بعد متوجه شدند که یکی از متهمان با این ادعا که به کرونا مبتلا شده توانسته با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. از سوی دیگر فاش شد این زندانی که با ادعای ابتلا به کرونا آزاد شده یک شب بعد، مهمانی بزرگی با حضور صدها مهمان برگزار کرده و عکس‌های منتشر شده از این مهمانی نشان می‌داد که او تک تک مهمان‌ها را هم در آغوش گرفته است.
براساس این گزارش در شرایطی که با آزادی این متهم که براساس حکم دادگاه و تأیید دیوان عالی کشور محکومیت قطعی دارد وی سرنوشت نامعلومی پیدا کرده، قرار است به‌زودی جلسه رسیدگی به اتهام قتل دهیار بار دیگر برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید