• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 2 مرداد 1399
کد مطلب : 105664
+
-

قتل مرموز 3طلافروش اصفهانی در کازرون

با پیدا شدن اجساد 3طلافروش اصفهانی در باغی در کازرون، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت مرموز آغاز شده است.
به گزارش همشهری، حدود ساعت 4بامداد 31تیرماه به مأموران پلیس شهرستان کازرون خبر رسید از داخل باغی در اطراف شهر صدای شلیک گلوله شنیده شده است. فردی که با پلیس تماس گرفت صاحب باغ همسایه بود و به‌دنبال این تماس تیمی از مأموران راهی محل حادثه شدند. آنها پس از ورود به باغ مورد نظر با یک خودروی سواری روبه‌رو شدند که داخل باغ پارک بود اما وقتی وارد اتاقک داخل باغ شدند اجساد 3مرد را دیدند که همگی به ضرب گلوله به قتل رسیده بودند. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که قربانیان به وسیله یک سلاح شکاری هدف گلوله قرارگرفته و در دم جانشان را از دست داده‌اند.

طلافروشان قدیمی 
با گزارش ماجرا به قاضی جنایی و پلیس آگاهی، تیم تحقیق راهی باغ مورد نظر شد. در بررسی‌های اولیه معلوم شد که هر3 قربانی بیشتر از 60سال سن دارند و 2 نفر از آنها برادر هستند. بررسی‌های مأموران از این حکایت داشت که مقتولان از طلافروش‌های اصفهانی هستند که از حدود 20سال قبل با طلافروشان کازرونی در ارتباط هستند و هر از گاهی برای خرید طلاهای دست دوم و شکسته یا فروش طلاهای جدید به کازرون سفر کرده و بعد از انجام معاملاتشان راهی اصفهان می‌شدند. باغ مورد نظر نیز باغی بود که این افراد هر زمان که به کازرون سفر می‌کردند، برای استراحت به آنجا می‌رفتند. مأموران متوجه شدند که آن روز نیز مقتولان بعد از معامله طلا با طلافروشان کازرونی راهی این باغ شده بودند که استراحت کنند و روز بعد به اصفهان برگردند اما در آنجا به قتل رسیده بودند.

رد فرضیه سرقت
سرقت نخستین فرضیه‌ای بود که پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت. اما مأموران هنگام بازرسی اتاقک باغ و همچنین خودروی مقتولان طلاهایی که آنها خریداری کرده بودند را پیدا کردند و این مسئله نشان می‌د‌اد که جنایت با انگیزه‌ای جز سرقت رخ داده است. با این اطلاعات اجساد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شد و درحالی‌که احتمال می‌رود انگیزه این جنایت مرموز انتقام‌جویی باشد، بررسی‌ها برای یافتن سرنخی از عامل یا عاملان جنایت و کشف این معمای جنایی آغاز شده است.

تکذیب شایعات
با انتشار خبر این جنایت هولناک، شایعاتی نیز در فضای مجازی منتشر شد. ازجمله اینکه قتل طلافروشان اصفهانی احتمالا با مرگ 3مرد در یک مغازه تعویض روغنی در کازرون ارتباط دارد.
سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی پلیس استان فارس در این‌باره به همشهری گفت: خردادماه امسال 3مرد در یک مغازه تعویض روغنی در کازرون جانشان را از دست دادند اما در جریان بررسی‌های تخصصی معلوم شد که مرگ آنها یک حادثه بوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که این افراد ناشی از گازگرفتگی و استنشاق گاز منواکسید کربن بوده و هیچ ارتباطی بین مرگ این افراد و قتل طلافروشان اصفهانی وجود ندارد. وی همچنین از مردم خواست که اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید