• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 2 مرداد 1399
کد مطلب : 105645
+
-

گرانی و کرونا محور چاره‌اندیشی و پیش‌بینی‌های رئیس‌جمهور برای ماه‌های آینده کشور بودند. اولی امیدوارانه بود و دومی، انتظار و رعایت بیشتر از طرف مردم را طلب می‌کرد.

تکلیف مجلس برای تفکیک صمت

گرانی و کرونا محور چاره‌اندیشی و پیش‌بینی‌های رئیس‌جمهور برای ماه‌های آینده کشور بودند. اولی امیدوارانه بود و دومی، انتظار و رعایت بیشتر از طرف مردم را طلب می‌کرد. او برای حل بخشی از مشکل گرانی دوباره دست‌به دامن مجلس شد و خواستار تعیین‌تکلیف لایحه جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) شد.
حسن روحانی دیروز با بیان اینکه باید برای شرایط بازار و گرانی‌هایی که امروز وجود دارد و مردم را تحت فشار قرار داده، چاره‌اندیشی شود، گفت: یک وقت جنسی نسبت به پارسال 10درصد یا 15درصد تا 20درصد اضافه شده که قابل‌قبول است، اما اینکه اگر جنسی سال قبل یک قیمتی داشته و الان 2برابر تا 3برابر آن قیمت است، به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست. 
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌‌جمهوری، روحانی با ابراز امیدواری نسبت به اقداماتی که وزارت صمت باید نسبت به قیمت اجناس انجام دهد، گفت: مجلس 2 وزارتخانه را تصویب کرده، یعنی وزارت بازرگانی را از وزارت صنعت جدا کرده است؛ مجلس دهم این کار را در اواخر دوره خود انجام داده و این به شورای نگهبان رفته و تصویب کرده است؛ یکی، دو تا ابهام بوده که مجلس باید ابهام را رفع کند؛ بنابراین از نظر ما اینکه 2 وزیر باید معرفی شود قانون است؛ مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای نگهبان هم تأیید کرده است؛ حالا یک جمله است که می‌خواهند این جمله را حذف یا اصلاح کنند، دیگر این مسئله داخلی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی است.

۳سال است منتظریم
روحانی با اشاره به اینکه هر زمانی مجلس شورای اسلامی این ایراد شورای نگهبان را رفع و این قانون را به ما ابلاغ کند، 2 وزیر را به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کنیم، تصریح کرد: این، کار بسیار مهمی است که باید انجام بگیرد؛ واقعا یک وزارتخانه قادر نیست که هم صنعت، هم معدن و هم بازرگانی را آن هم در شرایط تحریم و در این شرایط سختی که هستیم، بتواند اداره کند؛ البته ما از سال‌ها پیش متوجه این مسئله بودیم و پایان دولت یازدهم لایحه دوفوریتی در این زمینه به مجلس دادیم و الان بیش از 3سال است که منتظر این مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم.

مشکل کرونا به‌زودی حل نمی‌شود
رئیس‌جمهور همچنین در بخش دوم صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مشکل کرونا به این زودی‌ها حل نمی‌شود، تصریح کرد: آنچه ما عبور کردیم با آنچه باقی مانده، راهِ باقیمانده ما بیشتر از آنی است که قبلا تا امروز عبور کردیم و در این 5 ‌ماه از برخی از مشکلات عبور کردیم، یک عده مبتلا شدند، یک عده‌ای به بیمارستان رفتند، یک عده‌ای از بیمارستان مرخص شدند، یک عده بدون اینکه بفهمند دوره کرونایی را سپری کردند و تمام کردند و الان سالم هستند و همه این کارها انجام گرفته که یک مقدار زیادی هم پیش‌رو باقی مانده است. پیش‌بینی‌های دقیق علمی این است در ماه‌های آینده بستری ما در مجموع تا پایان سال بیشتر از آن مقداری است که در این 4 یا 5ماه بستری شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید