• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 2 مرداد 1399
کد مطلب : 105633
+
-

نکته بازی

از بارسا و رئال بیشتر غر می‌زنند
آقا 4 ‌ماه غرولند و بهانه‌گیری کافی نبود؟ 4 ‌ماه هی گفتید لیگ باید تعطیل شود، بس نبود؟ اینقدر خط و نشان کشیدید که فاجعه بیولوژیک اتفاق می‌افتد و فلان و بهمان، حوصله خودتان سرنرفت؟ الان 4 هفته از بازی‌ها برگزار شده و در حال ورود به هفته پنجم هستیم، اما همچنان صدای سازهای مخالف به گوش می‌رسد؛ مثلا آقای سعید رمضانی، سرپرست استقلال که انصافا این مدت خیلی هم اذیت شدند و مصاحبه کردند، اخیرا گفته: «فشردگی مسابقات استقلال را اذیت می‌کند، اما فقط می‌خواهند لیگ را تمام کنند و ما چاره‌ای نداریم.» آقا ول کنید دیگر. پس بعد از این همه تعطیلی انتظار داشتید هر 2 هفته یک‌بار بازی بگذارند؟ این چند وقت اخیر هر شب تلویزیون را روشن کردیم یا بارسا بازی داشت یا رئال؛ هیچ‌کدام‌شان هم به اندازه شما غر نزدند انصافا!

برانکو خوب می‌فهمد
این چند روز برانکو مصاحبه‌های زیادی در ستایش از قهرمانی قریب‌الوقوع پرسپولیس داشته است. کلمات برانکو شور و انرژی زیادی دارد؛ تا حدی که او حتی از هوش و درایت کالدرون و گل‌محمدی هم یاد کرده است. هیجان‌زدگی برانکو اما 2 دلیل دارد؛ اول اینکه او می‌تواند بخشی از این موفقیت را میراث به جا مانده از خودش بداند و دیگری آنکه مربی کروات خیلی خوب می‌داند کسب چهارمین قهرمانی پیاپی چقدر کار دشواری بوده است. برانکو در روزهای پایانی حضورش در ایران به دفعات ادعا کرد سومین قهرمانی‌اش با پرسپولیس بسیار سخت به‌دست آمده و تکرار این موفقیت هر سال دشوارتر شده است. آمار هم همین نکته را تأیید می‌کند؛ چراکه پرسپولیس پارسال با 13مساوی و به شکل میلی‌متری قهرمان لیگ شد؛ بنابراین برانکو می‌فهمد این قهرمانی چهارم چقدر سخت و مهم بوده است.

نه؛ خداحافظی نکن جلال!
بعد از انتقاداتی که از یحیی گل‌محمدی شد، جلال حسینی به ترکیب اصلی پرسپولیس برگشت و برابر ماشین‌سازی و فولاد به میدان رفت؛ حتی به این قیمت که شجاع خلیل‌زاده به سمت چپ خط دفاعی نقل مکان کند. به‌نظر می‌رسید در بازی با نفت مسجدسلیمان نوبت به استراحت کردن جلال 38ساله برسد، اما محرومیت غیرمنتظره شجاع باعث شد حضور حسینی در ترکیب اصلی حداقل برای یک بازی دیگر تمدید شود. در مجموع شاید بهتر باشد کادرفنی پرسپولیس تمام تلاشش را برای نگه داشتن حسینی در فهرست لیگ بیستم به خرج بدهد. شرایط خلیل‌زاده طوری است که خودش زیاد محروم می‌شود و بچه‌های کمیته انضباطی هم هر وقت دور هم جمع می‌شوند و یک نگاه دوباره به پرونده‌های او می‌اندازند، یکی، دو جلسه محرومیت جدید از آن بیرون می‌کشند؛ اینطوری لااقل جلال جای خالی شجاع را پر می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید