• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 2 مرداد 1399
کد مطلب : 105629
+
-

4 خشم فرهاد

مجیدیِ مربی، اهل تعارف نیست

4 خشم فرهاد

بهروز رسایلی

خبر مهم اردوی استقلال پیش از بازی امشب با نساجی مازندران، اخراج محمد دانشگر به‌دلیل بی‌انضباطی بود. فرهاد مجیدی چه در مقطع کوتاهی که فصل گذشته سرمربی موقت استقلال بود و چه در دوره حاضر، نشان داده اهل اغماض با بازیکنان بی‌انضباط نیست و برای چنین برخوردهایی، حتی مصلحت‌اندیشی فنی هم ندارد. دست‌کم 4 نمونه از واکنش‌های انضباطی مجیدی در استقلال را به آسانی به یاد می‌آوریم.

  منشا؛ فرهاد انتقام شفر را گرفت
آخرین حضور وینفرد شفر روی نیمکت استقلال مربوط به بازی این تیم برابر شهرخودرو مشهد می‌شد. استقلال آن بازی را یک بر صفر باخت و تقریبا شانس قهرمانی را از دست داد. آن مسابقه اما یک حاشیه عجیب داشت؛ اینکه گادوین منشا وقتی متوجه عدم‌حضورش در ترکیب اصلی آبی‌پوشان شد، در اعتراض به این موضوع از شفر خواست اسم او را کلا از لیست 18نفره خط بزند. به این ترتیب منشا سکونشین شد و عمر حضور شفر در استقلال به برخورد با این بازیکن قد نداد، اما فرهاد مجیدی در نخستین جلسه تمرینی پس از آن بازی در مواجهه با منشا، با اخراج از تمرین او را در اختیار باشگاه قرار داد.

  همام؛ استقلال جای امثال تو نیست
دومین قربانی نظم‌گرایی مجیدی در استقلال هم خارجی بود. طارق همام پس از اینکه متوجه شد در ترکیب اصلی استقلال برای بازی با الدوحیل حضور ندارد، با خشم و غضب اردوی تیم را ترک کرد و راهی خانه شد. مجیدی هم در نشست خبری بعد از آن بازی با ادبیاتی تند اعلام کرد تا زمانی که او هست، طارق همام دیگر جایی در استقلال نخواهد داشت، چرا که این تیم جای ناز کردن نیست. همین اتفاق هم رخ داد و همکاری همام با آبی‌پوشان به پایان رسید.

  رحمتی؛ گربه را دم حجله کشت
مجیدی فصل گذشته برای اینکه به‌اصطلاح گربه را دم حجله کشته باشد، با مهدی رحمتی هم برخورد کرد. فرهاد در آن مقطع پس از اخراج وینفرد شفر سرمربی موقت استقلال شده بود. شاید خیلی‌ها انتظار داشتند با حضور این همبازی قدیمی، روند نیمکت‌نشینی‌های رحمتی هم قطع شود و کاپیتان اول آبی‌ها به ترکیب اصلی برگردد، اما این اتفاق رخ نداد. در بازی آسیایی استقلال با الدوحیل، بار دیگر حسین حسینی در ترکیب اصلی به میدان رفت و مهدی رحمتی هم پس از سوت پایان مسابقه بدون هماهنگی با کادرفنی راهی منزل شد. رحمتی در تمرین روز بعد هم حاضر نشد تا فرهاد تصمیم به توبیخ او بگیرد. مهم‌تر از اصل مجازات رحمتی، رسانه‌ای شدن خبر این اتفاق با صلاحدید مجیدی بود. رحمتی که آن روزها به‌شدت در استقلال تحت فشار قرار داشت، حتی پیش از تعیین تکلیف کادرفنی آبی‌ها برای لیگ نوزدهم با شهرخودرو به توافق رسید و راهی مشهد شد.

  دانشگر؛ کی درست می‌شوی؟
محمد دانشگر اما چهارمین قربانی نظم‌گرایی فرهاد است. درست در روزهایی که سیاوش یزدانی و عارف غلامی طبق معمول غایب هستند و نمی‌توانند به تیم کمک کنند، جناب دانشگر به‌عنوان یکی از معدود مدافعان میانی باقی‌مانده در استقلال در تمرینات دردسر درست می‌کند؛ در حدی که فرهاد مجیدی ناچار می‌شود او را کنار بگذارد. ظاهرا دانشگر بعد از بگومگو با وریا غفوری قهرکرده و کاورش را به زمین کوبیده؛ مجیدی هم درجا او را در اختیار باشگاه قرار داده است. دانشگر که قبلا هم سابقه انجام چنین رفتارهایی را داشته، همان بازیکنی است که بعد از نخستین بازی بدون استراماچونی مدعی شده بود حضور یا عدم‌حضور مربی ایتالیایی فرقی به حال تیم ندارد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید