• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 2 مرداد 1399
کد مطلب : 105628
+
-

وقتی ترزگه برای آرسنال گل می‌زد!

با وجود فینالیست شدن توپچی‌ها در جام حذفی تیره‌روزی این تیم ادامه دارد

در دوران پس از قرنطینه کرونایی و روزهای طولانی بی‌فوتبالی آرزو می‌کردیم دوباره فوتبال ازسرگرفته شود و با اشتیاق بنشینیم پای تلویزیون و حتی سانسورهای صداوسیما و پخش تصاویر تکراری و صدای خیابانی، علیفر، پیمان یوسفی و سیانکی را هم تحمل کنیم. خبر نداشتیم قرار است سیانکی هر شب و هر شب فوتبال گزارش کند. گزارشگر بازی استون‌ویلا- آرسنال جدا از تلفظ اشتباه نام بیشتر بازیکنان 2 تیم مثل گریلیش (گرلیش)، تیرنی (ترنی)، انکتیا (انکیتا)، مینگز (مینگس)، استون‌ویلا (آستون‌ویلا) و... و آسمان به ریسمان بافتن‌های همیشگی‌اش مرزهای گزارشگری را جابه‌جا کرد و رکورد خیابانی را زد. یک‌جا بعد از گلزنی بازیکن مصری استون‌ویلا به نام محمود حسن ملقب به ترزگه (تریزیجیه به عربی) او را یادآور درخشش داوید ترزگه در آرسنال خواند و دقیقا چنین جمله‌ای در وصف مهاجم سابق یوونتوس گفت: «گلزنی ترزگه یادآور درخشش ترزگه، مهاجم ملی‌پوش آرژانتینی در آرسناله، بازیکنی که تیری آنری (مکث) گل‌های زیادی برای آرسنال به ثمر رساند»! بعد از دقایقی وقتی به او تذکر دادند، حرفش را پس گرفت. ترزگه، مهاجم فرانسوی بود اما اصلیتی آرژانتینی داشت.
  آرسنال همچنان دچار آه آرسن ونگر است. با وجود صعود توپچی‌ها به فینال جام حذفی، فصل در بدترین شکل ممکن برای این تیم در حال پایان یافتن است. آرسنال برای سومین فصل پیاپی 10شکست را در یک فصل لیگ تجربه می‌کند، آخرین باری که چنین آماری ثبت شد به 10شکست در 7فصل پیاپی بین 82-1981 و 88-1978 برمی‌گردد. آرسنال برای نخستین بار از فصل 95-1994 تا به حال فصل را خارج از 6تیم بالای جدول تمام می‌کند. برای چهارمین فصل پیاپی فصل را بالاتر از دشمن دیرینه‌اش تاتنهام هم تمام نمی‌کند. پیش از این 4فصل 21سال تمام آرسنال بالاتر از رقیب همشهری در جدول فصل را تمام می‌کرد. برای نخستین بار از دسامبر1998 به این‌سو بود که توپچی‌ها از استون‌ویلا شکست می‌خوردند. برای دومین بار در این فصل آرسنال نتوانست هیچ شوتی در چارچوب دروازه حریف بزند و تنها یک‌بار به تیر دروازه کوبید. پیش از این در بازی با منچسترسیتی در لیگ هیچ ضربه‌ای به دروازه حریف نزده بود. آرسنال برای سیزدهمین بار در این فصل نیمه اول بازنده به رختکن رفت. آخرین بار در فصل 95-1994 بود که فصل را در رتبه 12به پایان رساند. 46درصد گل‌های خورده این فصل این تیم از روی ضربات ایستگاهی بوده که بدترین آمار بین همه تیم‌های لیگ برتر است. پیش از گل، اوبامیانگ که روز کم‌فروغی را سپری می‌کرد در حال خوش‌وبش با مینگز، مدافع حریف دیده شد که مینگز بلافاصله هنگام ضربه کرنر خودش را از اوبا جدا کرد و روی توپ تأثیر گذاشت تا توپ زیر پای ترزگه فیک بیفتد و این بازیکن مصری کار را تمام کند.
   یک نکته دیگر مرتبط با آرسنال، حضور اوزیل روی سکوها با وجود مصدوم نبودن این بازیکن آلمانی است. آرتتا از سبایوس که دوندگی و لمس توپ زیادی دارد در پست او استفاده می‌کند و برای همین نمی‌شود خرده‌ای به سرمربی اسپانیایی گرفت. اما غیبت اوزیل در بازی‌های این فصل رکورد او را به خطر انداخته است. دی‌بروین با پاس‌گلی که در بازی من‌سیتی با واتفورد داد تعداد پاس‌گل‌های خود در این فصل را به عدد19 رساند که همسان با رکورد اوزیل است. او می‌تواند در بازی هفته پایانی مقابل تیم سقوط کرده نوریچ این آمار را بهتر کند و از ستاره مغضوب آلمانی بگذرد و به تیری آنری، اسطوره آرسنال برسد. البته آنری رکورد 20گل و 20 پاس‌گل در یک فصل را دارد. این رکورد برای او که مهاجم است از لحاظ تعداد پاس‌گل کمی عجیب است.
  درباره سرنوشت فصل آینده می‌شود پیش‌بینی‌هایی کرد. در جریان دیدار مقابل استون‌ویلا هواپیمایی از فراز ورزشگاه عبور کرد با پرچمی که این جمله روی آن نوشته شده بود: «از آرتتا حمایت کنید؛ کرونکه باید برود.» به‌نظر می‌رسد آرتتا بتواند اوبامیانگ را متقاعد به تمدید کند. بارسا درصورت ناکامی در جذب لائوتارو مارتینس از اینتر به‌شدت خواهان او خواهد بود و تنها یک فصل از قرارداد مهاجم گابنی باقی مانده است. از خریدهای جدید می‌توان به تلاش برای راضی کردن اوپامکانو، پدیده و مدافع 21ساله فرانسوی تیم لایپزیش اشاره کرد که این بازیکن مورد توجه رئال و میلان هم بوده. توماس پارتی، از اتلتیکو هم گویا توافقاتی برای پیوستن به توپچی‌ها داشته و از ویلیان که آخر فصل بازیکن آزاد می‌شود، به‌عنوان بازیکن جدید بعدی یاد می‌شود. چیزی که از همین الان مشخص است، فروش گندوزی پرحاشیه است؛ احتمالا به بارسلونا.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :