• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 1 مرداد 1399
کد مطلب : 105582
+
-

جنگ کفش

با خروج مسی از گردونه تنها 2 بازیکن دیگر می‌توانند به رکورد لواندوفسکی در رقابت برای کفش طلا برسند

جنگ کفش

جنگ کفش طلا همچنان ادامه دارد. با منتفی شدن توپ طلای امسال به‌دلیل نصفه و نیمه بودن لیگ‌ها و تعطیلات کرونایی تنها جایزه فردی باقیمانده در اروپا همین کفش طلاست. بعد از خروج مسی و بنزما با ۲۴ و ۲۱ گل زده از گردونه رقابت‌ها فعلا کریستیانو رونالدو و چیرو ایموبیله برای رسیدن به لواندوفسکی ۳۴گله فرصت دارند مگر آنکه جیمی واردی در بازی آخر لستر ۱۱گل به منچستریونایتد بزند که این خیلی خوش‌بینانه است. رونالدو و مهاجم لاتزیو هر کدام در بازی رودرروی پریشب یک پنالتی و یک تیر دروازه زدند با این تفاوت که رونالدو یک گل دیگر هم زد تا تعداد گل‌های 2مهاجم در این فصل به عدد۳۰ برسد. حالا در ۴دیدار باقیمانده پایانی فرصت کافی برای عبور از مهاجم لهستانی و ۳۴گله بایرن مونیخ برای این 2 گلزن وجود دارد. تیر دروازه ایموبیله چهاردهمین تیر او در 2 فصل اخیر بود که این بازیکن ایتالیایی را در کنار مسی به‌عنوان بدشانس‌ترین بازیکنان لیگ‌های اروپایی 2فصل اخیر معرفی می‌کند.
ایموبیله و رونالدو هر کدام ۱۲گل از ۳۰گل این فصل خود را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده‌اند. کریستیانو سریع‌ترین بازیکنی است که به مرز 50گل می‌رسد. او این تعداد گل را در 61بازی برای یووه به ثمر رسانده است. ایموبیله و رونالدو که هر 2 یک‌بار به تیر دروازه حریف کوبیدند، 12گل از 30گل خود را با پنالتی گل کرده‌اند. ساری درباره ستاره پرتغالی تیمش گفته او مثل کوسه بوی خون را حس می‌کند. او فصل قبل از ۲۱گل تنها ۵گل از روی نقطه پنالتی زده و یکی هم مقابل کیه‌وو از دست داده بود. با حساب پنالتی‌های این فصل از ۵۰گلش برای یوونتوس در سری آ ۱۷بار آن پنالتی بوده که تقریبا می‌شود یک سوم. در طول 2فصل گذشته در ایتالیا، برای هیچ تیمی به اندازه یوونتوس پنالتی اعلام نشده است. در این مدت، 25ضربه  پنالتی به سود بیانکونری اعلام شده که رونالدو 20بار پشت این ضربات قرار گرفته و 18بار موفق به گلزنی شده است. پائولو دیبالا (3 بار)، امره جان و داگلاس کاستا 5 ضربه پنالتی دیگر را برای یوونتوس به گل تبدیل کرده‌اند. آمار گل‌های رونالدو البته نسبت به این رقیب و همچنین مسی در 2 فصل اخیر پایین‌تر است. با توجه به اینکه او از رئال به ایتالیا رفت و طول می‌کشید تا جا بیفتد فعلا در مجموع 2گل از ایموبیله و ۳۱گل از مسی کمتر زده.
این نخستین بار از فصل 51-1950و تنها دومین بار در تاریخ فوتبال ایتالیاست که 2 بازیکن ۳۰گله با هم برای آقای گلی رقابت دارند. در فصل مذکور گونار نودال از میلان و ایستوان نایرز از اینتر با هم رقابت می‌کردند. بعید هم نیست هر کدام از این 2 گلزن در 4 بازی باقیمانده به رکورد ۳۶گل در یک فصل ایگواین در سال۲۰۱۵ برسند. ایموبیله پنجمین بازیکن ایتالیایی است که در یک فصل ۳۰گل یا بیشتر می‌زند بعد از جوزپه مه‌آتزا در فصل 30- 1929، فلیچه بورل در فصل 34-1933، آنتونیو آنجلیلو در فصل 59-1958و لوکا تونی در فصل 06-2005.رونالدو هم سومین بازیکن یوونتوس است که به این رکورد می‌رسد. 2نفر قبلی بورل در فصل 34-1933و جان هانسن در فصل 52-1951بودند. ضمن اینکه یوونتوس برای نخستین بار در تاریخ خود در 11بازی متوالی موفق به زدن 2 گل یا بیشتر شده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :