• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 1 مرداد 1399
کد مطلب : 105553
+
-

گروگانگیری 20سرنشین اتوبوسی در اوکراین

خارجی
گروگانگیری 20سرنشین اتوبوسی در اوکراین


مردی مسلح در شمال غرب اوکراین با تهدید اسلحه و مواد منفجره، اتوبوسی را به کنترل خود درآورد و 20سرنشین آن را به گروگان گرفت. به‌گزارش همشهری، این حادثه ساعت9:25 دیروز به وقت محلی در شهر لوتسک اتفاق افتاد. دقایقی پس از این حادثه پلیس اوکراین با انتشار بیانیه‌ای در صفحه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد؛ گروگانگیر مسلح است و با خود مواد منفجره حمل می‌کند. در این بیانیه آمده بود: پیامی امروز دریافت کردیم مبنی بر اینکه مردی مسلح یک اتوبوس به همراه 20مسافرش را در مرکز لوتسک به گروگان گرفته و مواد منفجره و اسلحه همراه خود دارد. در این شرایط بود که با حضور نیروهای امنیتی خیابان‌های منتهی به محل حادثه مسدود و تلاش‌ها برای مذاکره با گروگانگیر آغاز شد.
در همان بررسی‌های اولیه مأموران توانستند فرد گروگانگیر به نام ماکسیم پلوخوی را شناسایی کنند. او در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود از «نظام حاکم اوکراین» ابراز ناامیدی کرده بود. همچنین مشخص شد او مدتی قبل کتابی به‌نام «فلسفه یک جنایتکار» را امضا کرده که در این کتاب به توصیف تجربیات زندان پرداخته شده است.
تلاش‌ها برای مذاکره با فرد گروگانگیر در شرایطی ادامه داشت که او مدام پلیس را تهدید می‌کرد و می‌گفت بمبی را که در اختیار دارد در اتوبوس منفجر می‌کند. در جریان این حادثه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز خبر داد که گروگانگیر در ساعت ۹:۲۵ صبح به وقت محلی این اتوبوس را در کنترل خود درآورده است. رئیس‌جمهور اوکراین در صفحه اجتماعی فیسبوک خود نوشت: صدای تیراندازی به گوش رسیده و این اتوبوس آسیب دیده است. زلنسکی همچنین تأکید کرد که اقداماتی برای حل و فصل این وضعیت بدون داشتن تلفات انجام می‌شود.
براساس گزارش رسانه‌های اوکراینی هرچند در این حادثه صدای تیراندازی شنیده شده اما هنوز مشخص نیست کسی در این حادثه آسیب دیده یا خیر. پلیس اعلام کرده است گروگانگیر درخواست‌هایی در توییتر پست کرده و پلیس در حال بررسی آن است اما هنوز هیچ درخواست خاصی به آنها ابلاغ نشده است. او از سیستم ابراز نارضایتی کرده اما نگفته دقیقا کدام سیستم، و مذاکرات با او همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید