• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 1 مرداد 1399
کد مطلب : 105549
+
-

شاید بعد از کرونا بعضی‌ها دیگر به کشتی برنگردند

علیرضا کریمی، ستاره کشتی ایران در گفت‌وگو با همشهری از شرایط خودش و این رشته در روزگار کرونا می‌گوید

شاید بعد از کرونا بعضی‌ها دیگر به کشتی برنگردند

نایب قهرمان جهان در سال۲۰۱۹، حدود 2‌ماه پیش پایش را به تیغ جراحان سپرد تا درصورت برگزاری المپیک در سال۲۰۲۱ بتواند با سلامتی کامل شانسی برای کسب دوبنده تیم ملی داشته باشد.
علیرضا کریمی درباره شرایط بعد از جراحی به همشهری گفت: «زمانی که‌ المپیک به تعویق افتاد تصمیم گرفتم پایم را عمل کنم. اگر می‌دانستم قرار است المپیک در سال۲۰۲۱ برگزار شود همان زمان که مصدوم شده بودم، سریع عمل می‌کردم که زودتر بتوانم روی تشک بروم. هم‌اکنون مدتی است بدنسازی را شروع کرده‌ام و عجله ای برای بازگشت روی تشک ندارم.»
کریمی در پاسخ به اینکه چه زمانی تمرینات کشتی را آغاز خواهد کرد، گفت: «برای شروع تمرینات سبک مثل مرور فن و نرمش مشکلی ندارم ولی با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتم فعلا همین تمرینات انفرادی را انجام دهم.»
اگر لیگ کشتی فرصت برگزاری پیدا کند، احتمالا یکی از غایبان بزرگش کریمی خواهد بود: «امسال در لیگ، کشتی نمی‌گیرم؛ البته اصلا شرایط حضور در لیگ را ندارم. طوری برنامه‌ریزی کرده‌ام که بتوانم در انتخابی تیم ملی شرکت کنم که آن هم اعلام شد فعلا برگزار نمی‌شود. در کل، شرایط خیلی بدی است. من فکر می‌کنم این اوضاع در آینده تأثیراتش را روی کشتی بگذارد. تمام باشگاه‌های کشتی بسته شده و نوجوانان و جوانان از کشتی فاصله گرفته‌اند. اصلا معلوم نیست درصورت بازگشایی به کشتی برگردند. واقعیت این است کشتی ورزش سنگینی است و نسل جدید زیاد تمایل به انجام آن ندارد.»
دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا درباره شانسش برای پوشیدن دوبنده تیم ملی گفت: «بعد از مسابقات جهانی قزاقستان برای حضور در المپیک تصمیم گرفتم به وزن ۹۷کیلوگرم بیایم. البته قبلا هم در بازی‌های آسیایی در این وزن کشتی گرفته بودم ولی بعدش دوباره به وزن ۹۲کیلوگرم برگشتم. قرار بود در تورنمنت رنکینگ ایتالیا شرکت کنم که زانویم مصدوم شد. الان هم خودم را برای حضور در وزن ۹۷ کیلوگرم دارم آماده می‌کنم. می‌دانم که اول باید از سد رقبای داخلی بگذرم و بعد دوبنده تیم ملی را به‌دست بیاورم.»
کریمی امیدوار است به‌زودی واکسن ویروس کرونا ساخته شود تا مردم به زندگی عادی برگردند اما عاجزانه از همه می‌خواهد تا آن زمان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید