• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 1 مرداد 1399
کد مطلب : 105528
+
-

آمدن ویندوز 10 ایکس تا یک سال دیگر

مایکروسافت برای دستگاه‌های تک ‌نمایشگر تا بهار 2021 و برای دستگاه‌های 2 نمایشگر تا بهار 2022 ویندوز 10 ایکس را ارائه می‌دهد

آمدن ویندوز 10 ایکس تا یک سال دیگر

عمادالدین قاسمی‌پناه- خبر‌نگار

مسئولان مایکروسافت از اوایل‌ماه مه که تأیید کردند، در حال رفع اشکالات مربوط به ویندوز 10ایکس برای اجرا در دستگاه‌های تک‌نمایشگر هستند، هنوز یک به‌روزرسانی عمومی ارائه نکرده‌اند. با این حال، به‌نظر می‌رسد که مشکلات داخلی این شرکت در حال برطرف شدن است و آنطور که گفته می‌شود، این تیم، بهار 2021را برای انتشار نخستین نسخه تجاری ویندوز 10ایکس درنظر گرفته است.
ویندوز 10ایکس با کد Lite/Santorini، یک سیستم عامل جدید نیست. این سیستم عامل، نوعی ویندوز 10است که به شکلی ماژولارتر و با یک رابط کاربری جدید و ساده‌تر ارائه می‌شود. در ابتدا، مایکروسافت قصد داشت ویندوز 10ایکس را برای نخستین‌بار در دستگاه‌های جدیدی که 2نمایشگر دارند(مانند Surface Neo) ارائه کند. سایت zdnet در گزارشی نوشته است که آخرین برنامه مایکروسافت قرار است در دستگاه‌های تک‌نمایشگری که برای کسب و کارهای معمولی و امور آموزشی طراحی شده، در بهار سال 2021عرضه شود. پس از آن، این شرکت در بهار 2022ویندوز 10ایکس را برای بقیه دستگاه‌های تک‌نمایشگر و همچنین دستگاه‌های 2نمایشگر ارائه خواهد کرد.
 آنگونه که سایت Windows Central گزارش داده، نسخه اولیه 10ایکس از اجرای اپلیکیشن‌های 32بیتی پشتیبانی نمی‌کند. در عوض، این برنامه می‌تواند پلتفرم جهانی ویندوز(UWP) و اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب را اجرا کند. «زاک بودن» که در Windows Central فعالیت می‌کند، معتقد است که مایکروسافت احتمالا خدمات مجازی‌سازی‌ جدید Cloud PC مایکروسافت را ارائه می‌کند تا افرادی که نیاز به اپلیکیشن‌های 32بیتی دارند به آنها دسترسی داشته باشند. این در حالی است که مایکروسافت هنوز در مورد پرسش‌ها و ابهامات موجود، هیچ اظهارنظری نکرده است.
یکی از پرسش‌ها این است که در این مدت چه اتفاقی برای ویندوز 10«معمولی» می‌افتد. برخی از منابع آگاه معتقدند که مایکروسافت احتمالا از آغاز سال 2021هر سال فقط یک نسخه به‌روزرسانی شده برای ویندوز 10منتشر می‌کند تا مهندسان این شرکت فرصت بیشتری برای تمرکز بر ویندوز 10ایکس و ویندوز 10داشته باشند. اگر این اظهارنظر درست باشد، به این معناست که مایکروسافت نسخه‌های ویندوز 10ایکس را در فصول بهار و به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز 10را در پاییز ارائه می‌دهد. همچنین انتظار می‌رود مایکروسافت برخی از ویژگی‌هایی که برای ویندوز 10ایکس می‌سازد، مانند المان‌های UX و احتمالاً تکنولوژی‌های امنیتی و محفظه‌سازی‌ را به ویندوز 10معمولی هم منتقل کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید