• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 1 مرداد 1399
کد مطلب : 105514
+
-

بازنشستگان صندوق فولاد و پایان یک انتظار 8ساله

نگاه
بازنشستگان صندوق فولاد و پایان یک انتظار 8ساله


محمد شریعتمداری‌؛  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بازنشستگان سرمایه معنوی و اندوخته تجارب سرمایه‌های انسانی هستند که پس از عمری تلاش در ساختار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور به افتخار بازنشستگی نایل آمده‌اند. مقام معظم رهبری به زیبایی فرموده‌اند که توجه به بازنشستگان عین وفاست. بنابراین وفاداری ایجاب می‌کند به کسانی که سال‌های متمادی خدمت کرده‌اند، احترام و عزت گذاشته شود و مطالبات و حقوق آنها بدون هیچ منتی ادا شود.
با درک کامل از این واقعیت که وضع معیشت بازنشستگان عزیز با سطح مطلوب مورد نظر فاصله دارد، از بدو حضور در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تدابیر گسترده، رایزنی‌های بی‌وقفه و تلاش‌های فراوانی صورت گرفت که در حد امکان سطح پرداخت‌های مربوط به این قشر محترم جامعه ارتقا داده شود.
این اولویت مهم و اساسی به کلیه صندوق‌ها ازجمله صندوق بازنشستگی فولاد ابلاغ شد و در نخستین گام در مدیریت جدید این صندوق بر پرداخت مطالبات بازمانده از سالیان گذشته تأکید گردید؛ مطالباتی که بازنشستگان عزیز این صندوق 8سال در انتظار پرداخت آن بوده‌اند.
امروز خوشحالم این خبر را اعلام کنم که این انتظار 8ساله با اهتمام مدیریت صندوق و همکارانشان به پایان رسید، امکان پرداخت این مطالبات فراهم شد، انتظار طولانی‌مدت بازنشستگان به پایان رسید و معوقات یادشده از مردادماه سال‌جاری به این عزیزان پرداخت می‌شود. منابع مورد نیاز برای این پرداخت‌ها که با اصلاح ساختار سرمایه‌گذاری در صندوق فولاد و تامین آن از محل منابع حاصل از بازده سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته، نویدبخش مدیریت مطلوب برای بهره‌گیری از سرمایه‌های صندوق فولاد است. در مسیر تحقق این انتظار 8ساله خود بازنشستگان عزیز به‌ویژه نمایندگان کانون‌های آنها نیز همکاری و همراهی قابل تحسینی داشتند که از این عزیزان نیز تشکر می‌کنم.
پس از گام بزرگ دولت برای متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و اتخاذ تدابیر لازم برای همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان کشوری، پرداخت معوقات بازنشستگان صندوق فولاد گام مهم دیگر این وزارتخانه برای ادای حق بازنشستگان عزیز، آن‌هم در شرایط سخت اقتصادی کشور است.
همچنان تأکید دارم که صندوق‌های بازنشستگی با مدیریت صحیح و مناسب منابع و بهینه نمودن پرتفوی‌های سرمایه‌گذاری باید بتوانند منابع مورد نیاز را برای تامین پرداخت‌های بموقع و قانونی به بازنشستگان عزیز تامین کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید