• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 31 تیر 1399
کد مطلب : 105470
+
-

دستگیری عاملان قتل اشتباهی دانشجوی دندانپزشکی

دستگیری عاملان قتل اشتباهی دانشجوی دندانپزشکی

به‌دنبال درگیری طایفــــه‌ای در شهرستان یاسوج که منجر به تیراندازی و قتل جوانی بی‌گناه در این حادثه شده بود، کارآگاهان پلیس موفق به دستگیری عاملان این جنایت شدند.
سرهنگ سعید بالش زر، رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این خبر گفت: در پی درگیری مسلحانه منجر به قتل در شهر یاسوج، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت و پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد درگیری مسلحانه به‌دلیل اختلافات قبلی به وقوع پیوسته است و حین درگیری مسلحانه شخصی که با خودروی پراید از مسیر خیابان در حال تردد بوده به وسیله سلاح گرم به قتل رسیده است. وی ادامه داد: با تعامل و همکاری دستگاه قضایی از ادامه درگیری قومی و قبیله‌ای و ایجاد تنش و ناامنی در سطح شهر جلوگیری شد و به‌دلیل حساسیت موضوع، کارآگاهان تحقیقات ویژه‌ای را آغاز کردند و موفق شدند در چند عملیات ضربتی ۹ نفر از منازعان و افراد شرکت‌کننده در درگیری مسلحانه مخصوصا افراد دخیل در قتل جوان بی‌گناه را دستگیر و از آنها 2قبضه سلاح ساچمه‌زنی از نوع وینچستر و دولول شکاری کشف کنند. متهمان پس از تشکیل پرونده روانه زندان شدند و تحقیقات برای دستگیری سایر متهمان ادامه دارد. در همین حال پدر علی، دانشجوی رشته دندانپزشکی یکی از دانشگاه‌های روسیه که در این حادثه جانش را از دست داد، درباره این حادثه به ایسنا می‌گوید: عصر شنبه ۱۴ تیرماه حدود ساعت ۱۸:۴۰ فرد ناشناسی با من تماس گرفت و گفت که پسر بزرگم در دعوای طایفه‌ای در خیابان تختی یاسوج تیر خورده و به بیمارستان منتقل شده است. سراسیمه خودم را به بیمارستان رساندم. داخل اورژانس متوجه شدم پهلوی سمت راست فرزندم گلوله خورده و با همه تلاش‌های کادر درمانی، متأسفانه او جانش را از دست داد.
اما طبق گفته شاهدان عینی، در زمان حادثه 2 خانواده به‌ علت اختلافات قبلی درگیر شده بودند و در این میان پسرم علی، گلوله خورده بود. پدر مقتول ادامه می‌دهد:‌ پسرم حوالی ساعت ۱۸:۴۰ پس از انجام یک کار شخصی در خیابان تختی یاسوج در حال برگشت به سمت شهر و منزل بود که در خیابان توقف کوتاهی جهت خرید آب معدنی یا میوه می‌کند. بعد صدای درگیری، داد و فریاد و تیراندازی بلند می‌شود. در همین حین مغازه‌دار و یک خانم به فرزندم می‌گویند فعلا بمانید تا وضعیت آرام شود سپس بروید. اما پسرم می‌گوید که خودروام روشن و شیشه‌هایش هم پایین است و باید بروم. او با اصرار مغازه دار چند دقیقه می‌ماند و حتی کرکره مغازه را هم با کمک مغازه دار پایین می‌کشد و پس از آرام شدن درگیری به طرف خودروی پراید می‌رود و داخلش می‌نشیند اما در همین هنگام یک پژو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ از طرفین نزاع به سمتش می‌آید و مردی که اسلحه از پنجره ماشین بیرون آمده بود تیراندازی می‌کند و گلوله از سمت در شاگرد وارد ماشین شده و به پسرم اصابت می‌کند و جانش را می‌گیرد.
مرد داغدار می‌گوید: طرفین نزاع می‌گویند فرزند شما اشتباهی هدف گلوله قرار گرفت، اما من می‌گویم فرزندم و پلاک خودرواش مشخص بودند و طرفین نزاع هم عموزاده‌ بودند و همدیگر را می‌شناختند، پس چطور اشتباه کردند؟ پسر ۲۲ساله ام دانشجوی سال دوم رشته دندانپزشکی دانشگاه سوماشکو مسکو بود که به‌خاطر وضعیت کرونا دانشگاه‌شان تعطیل شده و حدود 2‌ماه بود که به ایران و شهر یاسوج آمده بود و آخرین امتحان خود را صبح روز شنبه ۱۴ تیرماه یعنی همان روزی که به قتل رسید به‌صورت مجازی داده بود. در واقع قاتل یک نفر نبود بلکه 3 نفر بودند که حالا انتظارمان این است که آنها به اشد مجازات محکوم شوند.
به گفته وی، قرار بود که روز پنجشنبه یا جمعه همان هفته‌ای که فرزندم به قتل رسید برایش به خواستگاری برویم که متأسفانه ناجوانمردانه به قتل رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید