• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 31 تیر 1399
کد مطلب : 105444
+
-

دور جامی؟

شاید ششمین قهرمانی لیگ برتری پرسپولیس در فضایی کاملا متفاوت به‌دست بیاید

بهروز رسایلی

پرسپولیس در آستانه کسب عنوان قهرمانی لیگ نوزدهم قرار گرفته است. آنها به‌زودی چهارمین جام پیاپی و ششمین قهرمانی لیگ برتری‌شان را به‌دست خواهند آورد، اما الان مسئله کم و کیف رقم خوردن این موفقیت است. به‌نظر می‌رسد پرسپولیس پنجشنبه یا نهایتا جمعه قهرمان لیگ برتر خواهد شد. شاید در روزهایی که دورکاری حرف اول را می‌زند، پرسپولیس هم نخستین «دور جامی» تاریخش را تجربه کند! در این شرایط مرور شرایط تثبیت 5 قهرمانی قبلی پرسپولیس در لیگ برتر می‌تواند خالی از لطف نباشد.
  لیگ اول: روز هفتم خرداد 81یکی از شگفتی‌های تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. در این روز استقلال فقط نیاز به کسب یک مساوی در انزلی داشت تا فاتح نخستین دوره لیگ برتر لقب بگیرد، اما آبی‌ها یک بر صفر به ملوان باختند تا پرسپولیس به لطف پیروزی یک بر صفر برابر فجرسپاسی، ناباورانه قهرمان ایران شود.
 لیگ هفتم: روز 28اردیبهشت 87پرسپولیس و سپاهان در آخرین هفته از مسابقات لیگ برتر به‌معنای واقعی کلمه فینال بازی‌ها را برگزار کردند؛ با این تفاوت که آن روز سپاهان حتی با یک تساوی برابر پرسپولیس هم قهرمان می‌شد. اتفاقا تا دقیقه 96هم نتیجه بازی یک بر یک مساوی بود، اما در لحظات پایانی گل سپهر حیدری دیگ جوشان ورزشگاه آزادی را منفجر کرد.
 لیگ شانزدهم: بعد از 9سال انتظار، پرسپولیس در لیگ شانزدهم با اقتدار کامل و 3 هفته مانده به پایان فصل، قهرمانی‌اش را مسجل کرد. سرخپوشان در گام آخر، روز 26فروردین 96در تبریز با 2 گل ماشین‌سازی را شکست دادند. این بازی علاوه بر تثبیت قهرمانی پرسپولیس، سقوط ماشین به دسته اول را هم قطعی  کرد.
  لیگ هفدهم: دبل قهرمانی پرسپولیس در روز 18فروردین 97قطعی شد. سرخپوشان در هفته بیست‌وهفتم لیگ هفدهم با تک گل وحید امیری پدیده مشهد را شکست دادند و قهرمانی‌شان را قطعی کردند. این بار هم فتح جام توسط سرخ‌ها 3هفته پیش از پایان مسابقات قطعی شد.
 لیگ هجدهم: این بار کار به هفته آخر کشید و پرسپولیس روز 26اردیبهشت 98با پیروزی یک بر صفر در خانه پارس‌جنوبی جم به‌عنوان قهرمانی دست یافت. در لیگ پارسال یک کورس فشرده بین پرسپولیس و سپاهان در جریان بود، اما نهایتا سرخ‌ها در روزی که با یک مساوی برابر پارس قهرمان می‌شدند، با تک گل بودیمیر هر 3 امتیاز را کسب کردند.
 لیگ نوزدهم: اگر روز پنجشنبه دوم مرداد فولاد و تراکتور موفق به شکست ذوب‌آهن و شهرخودرو نشوند، پرسپولیس همان شب به‌طور غیابی فاتح لیگ نوزدهم خواهد شد، اما در غیراین صورت هم سرخپوشان روز جمعه سوم مرداد 99با پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان قهرمان لیگ خواهند شد. به این ترتیب ممکن است نخستین پوکر تاریخ فوتبال ایران در شهر اولین‌ها رقم بخورد. اگر فولاد یا تراکتور (یا هر دو) این هفته برنده شوند و پرسپولیس در مسجدسلیمان پیروز نشود، طبیعتا کار به هفته‌های بعدی خواهد کشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید