• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 31 تیر 1399
کد مطلب : 105436
+
-

کرونا X علم

   کاهش کلسترول خون برای کنترل کرونا
دانشمندان می‌گویند که یک داروی کاهش‌دهنده کلسترول می‌تواند منجر به تضعیف ویروس کرونای جدید در حد یک سرماخوردگی شود. به گزارش تلگراف، محققان مرکز پزشکی Mount Sinai در نیویورک به‌دنبال محرومیت ویروس کرونا از مواد مغذی مورد نیاز برای زنده ماندن بودند و در این تحقیقات دریافتند که چربی‌ای که در سلول‌های ریه جمع می‌شود یکی از مولفه‌های مهم ویروس برای تولید مثل است. محرومیت ویروس از این شرایط می‌تواند به‌معنای کنترل بهتر آن باشد.

   اسپری دهان ضد‌کرونا
سهام شرکت سوئدی Enzymatica ENZYبه‌دلیل ادعای تولید اسپری دهان که باعث غیرفعال شدن ویروس کرونا می‌شود، افزایش چمشگیری داشته است. به گزارش مارکت واچ، نتایج اولیه نشان می‌دهد که اسپری دهان ColdZyme توانایی غیرفعال کردن ویروس کرونا ایجادکننده بیماری همه‌گیر کووید-19 را دارد. در این تحقیق ثابت شده است ColdZyme ویروس را 3/98درصد غیرفعال می‌کند. «کلاوس اگسترند» مدیرعامل شرکت Enzymatica می‌گوید: «حتی اگر نتایج آزمایشگاهی فعلی نتواند مستقیما به اثربخشی بالینی منجر شود، بسیار جالب است که ColdZyme قادر است به‌طور مؤثریSARS-CoV-2را غیرفعال کند.

   ماسک باعث کمبود اکسیژن نمی‌شود
یک پزشک اهل دوبلین در ایرلند شایعه کاهش سطح اکسیژن خون در اثر استفاده طولانی مدت از ماسک را رد کرد. به گزارش abc، در واقع او نشان داد که حتی پوشیدن چندین ماسک روی هم نیز تأثیری در میزان اکسیژن بدن ندارد. این پزشک برای اثبات این موضوع از خود ویدئویی تهیه کرد و ابتدا میزان اکسیژن خود را اندازه گرفت، سپس 6ماسک روی صورت خود قرار داد. پس از مدتی مجددا میزان اکسیژن خون خود را اندازه گرفت و در کمال تعجب کنتور روی عدد 98-99درصد ثابت مانده بود که به‌صورت عملی و علمی نشان داد زدن ماسک هیچ تأثیری در کاهش اکسیژن ذخیره در خون انسان ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید