• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 30 تیر 1399
کد مطلب : 105371
+
-

پارچه‌فروشان بازار بزرگ

  در هر منطقه و محله‌ای پارچه‌فروشی پیدا می‌شود، ولی وقتی قرار است چیز خاصی بخریم، باید جای خاصی هم برویم که تنوع جنس و قیمت، دستمان را برای انتخاب باز بگذارد؛ بازار بزرگ یکی از این جاهای خاص است. البته چندراسته معروف دیگر هم برای خرید پارچه در نقاط مختلف تهران وجود دارد، اما در راسته پارچه‌فروشی بازار بزرگ همه نوع پارچه‌ با هر کاربردی را می‌توانید با تنوع زیاد ببینید و متناسب بودجه‌ و سلیقه‌تان انتخاب کنید.
   راسته عمده‌فروشان پارچه در انتهای بازار و در سرایی به نام امیرکبیر 
قرار دارد. در این سرا انواع و اقسام پارچه‌ها، از پارچه‌های مجلسی گرفته تا پارچه‌های فاستونی و ملحفه‌ای چیده شده‌اند و به‌صورت عمده یا جزئی به فروش می‌رسند. این بازار برای کسانی که تولیدی دارند بسیار مناسب است زیرا با خرید عمده پارچه، قیمت آن حتی ممکن است به نصف هم برسد. ولی تک‌فروشی‌ها هم آنقدر هستند که بتوانند کار کسانی را که به‌دنبال خرید جزئی هستند، راه بیندازند.
   یکی از مزیت‌های خرید از بازار بزرگ مخصوصا برای خیاط‌ها این است که در همان نزدیکی می‌توانند سایر اقلام 
مورد نیازشان برای خیاطی را هم بخرند. انواع خرج کار، دکمه، زیپ و انواع مارک و کاور در بازار پاچنار، واقع در همان بازار بزرگ پیدا می‌شود و طبیعتا تنوع بیشتر و قیمت مناسب‌تری هم نسبت به مغازه‌های سطح شهر دارند.
   بازار بزرگ در منطقه طرح ترافیک 
قرار دارد و اگر قصد رفتن به این راسته بازار با وسیله ‌نقلیه شخصی دارید باید خودرویتان را در خارج از طرح ترافیک پارک کنید و با مترو، اتوبوس یا تاکسی به بازار برسید. 
  ایستگاه‌ 15خرداد، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار تهران است. نکته مهم دیگر در بازدید از بازار بزرگ، توجه به ساعت کاری این بازار است که برخلاف دیگر مراکز خرید، بعدازظهرها تعطیل می‌شود. ساعت کار بازار بزرگ از شنبه تا چهارشنبه 9صبح تا 4بعدازظهر است و پنجشنبه‌ها این بازار فقط تا ساعت 14باز است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید