• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 30 تیر 1399
کد مطلب : 105358
+
-

شهردار رشت در گفت و گو با همشهری

شورای شهر رشت به شهرداری اعتماد کند

گیلان
شورای شهر رشت به شهرداری اعتماد کند

فرشته رضایی-  رشت-خبرنگار

 جلسه استیضاح شهردار رشت که قرار بود روز شنبه (28تیر) در محل شورای شهر برگزار شود، به دلیل غیبت چند عضو لغو و به چهارشنبه موکول شد. اعضای شورای شهر پس از پرسیدن 11سؤال با محور قرارداد سرمایه‌گذاری گیل‌لند و تخلف رخ‌داده در سند مالکیت زمین این پروژه، مناقصه‌ کارخانه کود آلی، پرداخت نشدن بیمه و معوقه‌های حقوق کارکنان شهرداری رشت، عزل و نصب‌های پی‌درپی مدیران میانی شهرداری، ساماندهی نشدن مزار شهدای گمنام، بهره‌برداری نامناسب از اعتبار اختصاص‌‌یافته به سراوان و اهمال در تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی رشت از پاسخ‌های «ناصر حاج محمدی» قانع نشدند و تصمیم به استیضاح او گرفتند.
شهردار رشت دراین باره به همشهری می‌گوید: «به نظر شورا احترام می‌گذارم،‌ زیرا سؤال درباره عملکرد شهرداری از اختیارات اعضاست و اتفاق‌های اخیر به هیچ عنوان نشان‌دهنده دشمنی نیست. شورا در مدت اخیر با شهردار همکاری کرده است و قطعا اعضای شورا پشتیبان مردم و به دنبال توسعه و ثبات مدیریتی شهر هستند.»
حاج محمدی البته طولانی شدن روند بررسی عملکرد شهرداری را موجب ضرر و زیان می‌داند و توضیح می‌دهد: «در این شرایط کارکنان شهرداری انرژی لازم را برای کار ندارند و از سوی دیگر، سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند فعالیت عمرانی یا ساخت‌وساز انجام دهند، منتظر تعیین ‌تکلیف شهرداری هستند. قطعا اگر شورا به شهردار اجازه دهد و اعتماد کند که با انگیزه بیشتری کار کند، اجرای پروژه‌ها سرعت می‌گیرد و کارکنان هم با انگیزه بیشتری فعالیت می‌کنند.»
 شهردار رشت با اشاره به فعالیت بیش از ۴هزار نفر در بخش‌های مختلف شهرداری که حقوق‌شان بیش از ۲۵ میلیارد تومان می‌شود، اظهار می‌کند: «با همه این مخارج، شهرداری ۸۰۰میلیارد تومان بدهی دارد که مربوط به سال‌های گذشته است، اما با این حال اقدامات عمرانی خوبی چون تکمیل تصفیه‌خانه سراوان به عنوان یک پالایشگاه بزرگ زباله، صورت گرفته است. از سال ۹۲ تا ۹۶ مصوبه‌های محیط‌زیستی این پروژه اخذ شد و پس از مهیا شدن زمین، عملیات اجرایی آن در حال انجام است و تا دو سال دیگر، زباله در سراوان دفن نمی‌شود.»
این صحبت حاج‌محمدی درحالی مطرح می‌شود که «حجت جذب» از اعضای شورا درباره همین پروژه (سراوان) گفته بود: «کم‌کاری و بی‌توجهی شهردار به بودجه و اعتبار 31میلیارد تومانی که سال گذشته سازمان همیاری‌های شهرداری برای ساماندهی پسماند در سراوان رشت به شهرداری اختصاص داد، برای من قابل قبول نیست. متاسفانه آنقدر در جذب این اعتبار بی‌توجهی و فرصت‌سوزی شد که اکنون ارزش ریالی آن اعتبار با توجه به تورم نصف شده است.»
پیش از این اعضای شورای شهر در ۳۱ اردیبهشت، سؤالاتی را از شهردار رشت پرسیده و درنهایت با توضیحات ناصر حاج‌محمدی قانع شده بودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید