• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 30 تیر 1399
کد مطلب : 105347
+
-

کلاهبرداری میلیاردی از 1300خریدار خودرو


اعضای باند تبهکاری با وعده فروش خودرو به قیمت کارخانه 1300نفر را فریب دادند و از آنها 50میلیارد تومان کلاهبرداری کردند.
به گزارش همشهری، اوایل بهمن‌ماه سال گذشته پرونده‌ای درخصوص کلاهبرداری میلیاردی به بهانه فروش خودرو از دادسرای ناحیه 18تهران به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد. محتویات پرونده نشان می‌داد که فردی 40ساله به نام محسن با همدستی 5نفر دیگر باند کلاهبرداری راه انداخته و به بهانه فروش خودرو در یافت‌آباد، صدها نفر را فریب داده و بعد از سرکیسه کردن آنها فرار کرده است.
شیوه اعضای این باند به این شکل بود که وانمود می‌کردند به‌دلیل ارتباطی که با شرکت‌های خودروساز دارند می‌توانند خودروهای داخلی را با قیمتی ارزان بفروشند. آنها همچنین به طعمه‌هایشان وعده می‌دادند که درصورت خرید خودرو سود خوبی نصیب‌شان خواهد شد و با هدف سرمایه‌گذاری آنها را به خرید خودرو تشویق می‌کردند. اعضای این باند حتی 30دستگاه خودرو هم به متقاضیان فروختند تا از این طریق اعتماد آنها را جلب کنند اما یکباره سرکرده این باند با پول‌هایی که به‌دست آورده بود گریخت.
با ادامه تحقیقات در این خصوص مأموران دریافتند اعضای این باند کلاهبرداری در ازای دریافت پول به برخی مالباختگان به جای خودروهای صفرکیلومتر و شرکتی، خودروهای کارکرده فروخته‌اند. در این بین فاش شد که سرکرده باند در یکی از شهرهای غربی کشور پنهان شده و در آنجا به شکل مخفیانه زندگی می‌کند. در این شرایط بود که گروهی از مأموران در عملیاتی غافلگیرانه توانستند متهم را دستگیر کنند.
متهم در بازجویی‌های اولیه به کلاهبرداری میلیاردی با همدستی 5نفر دیگر اعتراف کرد. او گفت: بعد از آنکه افراد متقاضی خرید خودرو را فریب می‌دادیم پول‌های به‌دست آمده را بین خودمان تقسیم می‌کردیم و با این پول‌ها ملک و خودروهای گرانقیمت می‌خریدیم و خوشگذرانی می‌کردیم. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: به‌دنبال اعترافات سرکرده باند، همدستان وی نیز دستگیر شدند. وی ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی موارد کلاهبرداری شده را 50میلیارد تومان اعلام کرده‌اند و هر 6متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید