• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 30 تیر 1399
کد مطلب : 105329
+
-

کرونا X علم

   داروی کووید-19؛ شاید پاییز
داروی مؤثر در برابر ویروس کرونا تا پاییز تولید می‌شود. آنتونی فائوسی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هم‌اکنون اطمینان دارد که این داروی جدید برای بیماری کووید-19پاییز امسال می‌تواند در دسترس باشد. به گزارش bgr، این خبر در شرایطی که ساخت واکسن علیه ویروس کرونا ممکن است یک سال به طول بینجامد، امیدوار‌کننده است. هرچند فناوری‌های داروهایی که تأثیری شبیه به واکسن دارند ممکن است ایمنی طولانی به اندازه واکسن تامین نکنند، اما بودن آنها بهتر از نبودشان است. چندین دارو هم‌اکنون در حال آزمایش است؛ ازجمله دارویی که دولت آمریکا 450میلیون دلار بودجه به آن اختصاص داده است.

   بی‌ارتباط‌بودن کرونا به گروه خونی
مطالعات جدید نشان می‌دهد که گروه خونی شما به هیچ‌وجه در رابطه با میزان ابتلا به کووید-19اهمیتی ندارد. 2 مطالعه جدید حاکی از آن است که گروه خونی ممکن است در مورد شدت ابتلا به این بیماری نقش جدی نداشته باشد؛ این در حالی است که تحقیقات قبلی نشان می‌داد افرادی با گروه خونی A ممکن است بیشتر در معرض خطر باشند. اما به گزارش نیویورک‌تایمز، مطالعات انجام شده هیچ ارتباطی بین افراد گروه خونی A و شانس بیشتر برای ابتلا به کووید-19پیدا نکرده‌اند. هرچند در افرادی با گروه خونی O احتمال ابتلا کمتر بوده است، اما تأثیر این فاکتور به حدی اندک است که محققان می‌گویند چندان نباید روی آن حساب کنید.

   کودکان ناقل ویروس کرونا
محققان در کره‌جنوبی با انجام تحقیقی گسترده به این نتیجه رسیده‌اند کودکانی که کمتر از 10سال دارند، بسیار کمتر از بزرگسالان ویروس را به دیگران منتقل می‌کنند، اما خطر انتقال از این طریق صفر نیست. به گزارش شیکاگو تریبون، همچنین افراد بین 10تا 19سال نیز در نهایت می‌توانند به اندازه بزرگسالان به انتشار ویروس کمک کنند. به این ترتیب، بازگشایی مدارس می‌تواند باعث افزایش آلودگی حتی در کودکان نیز شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید