• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 29 تیر 1399
کد مطلب : 105232
+
-

100 ثانیه خبر

100 ثانیه خبر

  دوربینی برای فیلمبرداری 12K
شرکت «بلک‌مجیک» در مراسمی آنلاین از دوربین بسیار قدرتمند خود به نام URSA Mini Pro 12K رونمایی کرد. این دوربین که در دسته دوربین‌های فیلمبرداری سینمایی قرار می‌گیرد، دارای حسگر 80مگاپیکسلی است. به گزارش انگجت، همانگونه که از نامش پیداست، این دوربین قدرتمند می‌تواند تصاویر را با کیفیت 12k RAW و با نرخ 60فریم در ثانیه ضبط کند. نکته اصلی در فناوری این دوربین اما حسگر سوپر ۳۵ میلی‌متری آن است؛ حسگری که می‌تواند فریم‌های 80مگاپیکسلی با نرخ 60فریم در ثانیه ضبط کند.

  اژدها 12مرداد برمی‌گردد
فضاپیمای «کرو دراگون» شرکت اسپیس‌ایکس، روز دوم آگوست (12مرداد)، 2 فضانوردی را که سی‌ام‌ماه مه به ایستگاه فضایی بین‌المللی برده بود، به زمین بازخواهد گرداند. به گزارش رویترز، داگلاس هرلی و باب بهنکن، نخستین فضانوردان موشک «فالکون ۹» بودند که با فضاپیمای «کرو دراگون» به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند. این نخستین سفر از یک پایگاه فضایی در آمریکا از زمان بازنشستگی شاتل در سال2011بود.

  جهان 13.8 میلیارد سال سن دارد
ستاره‌شناسان با بررسی قدیمی‌ترین نور موجود در آسمان اعلام کردند که جهان حدود 13میلیارد و 800میلیون سال سن دارد. یک تیم تحقیقاتی 140نفری از 41مؤسسه از 7کشور جهان به سرپرستی دانشگاه «پرینستون»، نتایج یک مطالعه انجام شده در تلسکوپ کیهان­‌شناسی آتاکاما در شمال شیلی را منتشر کردند که نشان از قدمت جهان دارد. به گزارش اسپیس، محاسبه سن جهان، براساس تخمین‌های انجام شده در سال2015با استفاده از داده‌های ماهواره «پلانک» سازمان فضایی اروپا شکل گرفته است.

  نبرد گوگل با کرونا ادامه دارد
گوگل همچنان به روش خود در مبارزه با انتشار اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا ادامه می‌دهد.به گزارش تک‌کرانچ، این شرکت در راستای برنامه پیشین خود برای جلوگیری از انتشار داده‌های اشتباه درباره ویروس کرونا به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها اجازه نمی‌دهد، از راه تبلیغات مربوط به فرضیه‌های مطرح شده درخصوص این ویروس، درآمدزایی داشته باشند؛ همچون اطلاعاتی مانند اینکه ویروس توسط چینی‌ها ساخته شده است و یا اینکه بیل گیتس پشت این ماجرا قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید