• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 29 تیر 1399
کد مطلب : 105228
+
-

کافه مجلس

  بررسی تشکیل کمیسیون وی‍ژه جهش تولید 
مجلس امروز و چهارشنبه پیش‌رو جلسه علنی دارد. ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دوفوریتی اصلاح ماده۵۴ مکرر قانون مالیات­‌های مستقیم (اخذ مالیات از خانه‌­های خالی)، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان در مورد تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون‌اساسی و بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان در مورد تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده ازجمله دستورکارهای این هفته نمایندگان است.

  5 وزیر به بهارستان می‌روند
وزیران اطلاعات، ارتباطات، نیرو، بهداشت و کشور مهمان جلسات هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس هستند. همچنین در هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روزهای پرکاری را خواهد داشت. ارائه گزارش رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از عملکرد این سازمان و پاسخگویی به سؤالات نمایندگان، ادامه تدوین و تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های یکساله کمیسیون و بازدید از مراکز هسته‌ای ازجمله دستورکارهای این کمیسیون است.

  کشور تحمل حواشی را ندارد
محسن پیرهادی، نماینده تهران با تاکید بر اینکه افکار عمومی و کشور تحمل حواشی را ندارد، گفت: کلیت مجلس یازدهم به‌دنبال حاشیه‌سازی نیست و این فضا را نمی­‌پسندد. عضو هیأت رئیسه در گفت‌وگو با خبرآنلاین افزود: هر یک از نمایندگان، مستقل از دیگران وکالت ملت را به‌عهده دارند. مجلس فعلی با تکرار این و آن یا دستوری و سهمیه‌بندی برگزیده نشده که حال، نمایندگان در قیدوبند خاصی نسبت به جریان‌های مختلف باشند. ما تنها یک میثاق انقلابی داریم و از همین‌رو، از همان ابتدا و پیش از انتخابات، سعی کردیم از تمام ظرفیت‌­های هم راستا بهره بگیریم و حتی نام تشکیلات خود را شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گذاشتیم. طبیعتا در این راستا هماهنگی‌هایی هم داریم که لازمه فعالیت مؤثر در فضای سیاسی است.

  طرح خروج از پروتکل الحاقی چیست؟
محمود نبویان، نماینده تهران با اشاره به جزئیاتی از طرح جدید مجلس برای خروج داوطلبانه ایران از پروتکل الحاقی، گفت: این طرح در یک ماده واحده تدوین و تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شده که ما در این طرح گفته‌ایم که دولت ملزم است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند و نظارت‌ها را صرفا تحت پادمان بپذیرد و اجرایی کند. به‌ گزارش اعتمادآنلاین، وی افزود: هدف ما از این طرح این است که جمهوری اسلامی ایران در راستای بازدیدهای آژانس از تأسیسات هسته‌ای، مراکز نظامی و بعضی بازدیدهایی که از برخی دانشگاه‌ها، صورت گرفته، دست برتر را داشته باشد و بتوانیم حربه‌ای در برابر تحریم‌های آمریکا داشته باشیم.

  کلید خوردن طرح چادر، کالای فرهنگی 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح «چادر، کالای فرهنگی» در مجلس کلید می‌خورد، گفت: وقتی چادر کالای فرهنگی باشد می­‌تواند نقش خود را به‌عنوان نمادی از فرهنگ در جامعه ایفا و از موانع اقتصادی عبور کند. سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه با طرح این موضوع که پوشش چادر نمادی از فرهنگ ایرانی - اسلامی است، اما مورد حمایت حوزه فرهنگ قرار نگرفته، به فارس گفت: پوشش ایرانی - اسلامی چادر علاوه بر آنکه یک پوشش اسلامی و ملی باشد یک نماد فرهنگی است و هر میزان که از بعد فرهنگی آن غفلت شود تبعات ویژه خود را خواهد داشت که قابل تحقیق و بررسی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید