• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 29 تیر 1399
کد مطلب : 105221
+
-

نیمکت استقلال؛جایزه نایب‌قهرمان

در هفته 25 معادلات صدرجدولی‌ها تا حدودی به‌هم‌ریخت؛ معادلاتی که نقش زیادی در سرنوشت فرهاد مجیدی خواهند داشت

نیمکت استقلال؛جایزه نایب‌قهرمان

هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر با پیروزی تراکتور و استقلال و شکست سپاهان و شهرخودرو آغاز شد که این نتایج معادلات صدر جدول را تا حدود زیادی به هم ریخت. استقلال که مدت‌ها نبرده بود برنده شد و سپاهان که به‌ندرت می‌بازد بازنده شد تا این هفته با اتفاقات خاصی در بین مدعیان سهمیه به پایان برسد.
  اولین برد آبی‌ها در سال99
استقلال از زمان روی کار آمدن فرهاد مجیدی هیچ مسابقه بیرون از خانه‌ای را در لیگ برتر نبرده بود. ضمن اینکه آنها بعد از به پایان رسیدن تعطیلات 4ماهه و شروع مجدد لیگ هم هنوز پیروزی را دشت نکرده بودند. جمعه‌شب اما در آبادان هر دوی این طلسم‌ها شکسته شد و در مسابقه‌ای که تیم میزبان تقریبا 2برابر استقلال شوت زد در نهایت تعداد شوت‌های داخل چارچوب 3-3مساوی و تعداد گل‌ها 2 بر صفر به‌سود آبی‌پوشان شد. این شکست خانگی صنعت‌نفت آبادان را کلا از معادله رقابت برای سهمیه آسیایی خارج کرد. به‌خصوص که این تیم در 2هفته آینده هم باید با سپاهان و شهرخودرو روبه‌رو شود و بعید است قدرت پیروزی مقابل این 2تیم را داشته باشد.
   سومین باخت فصل سپاهان
حساس‌ترین بازی بالای جدول اما میان 2 تیم سپاهان و تراکتور برگزار شد و سپاهان که بازی رفت را با 2گل از حریف برده بود این بار در غیاب تماشاگران پرشور تبریزی 2 بر یک شکست خورد. احسان حاج‌صفی یک گل زد، یک گل ساخت، 4شوت و 3دریبل موفق داشت و با این کارنامه عالی از متریکا نمره8.44 گرفت تا بهترین و تأثیرگذارترین بازیکن این میدان باشد. تراکتور با این پیروزی همچنان عنوان بهترین تیم در بازی‌های خانگی را حفظ کرد و بعد از مدت‌ها به رتبه دوم جدول لیگ هم رسید تا امیدوارتر از همیشه به کسب عنوان نایب‌قهرمانی فکر کند. تراکتور تا به‌حال قهرمان لیگ نشده و با 3بار نشستن روی پله دوم لیگ یکی از رکوردداران نایب‌قهرمانی است.
  معادلات بالای جدول
شنبه‌شب سهراب بختیاری‌زاده هم طی نخستین تجربه‌اش در هدایت شهرخودرو ابتدا با یک گل از پارس‌جنوبی پیش افتاد. همین نتیجه می‌توانست شهرخودرو را به‌جای تراکتور در رتبه دوم جدول بنشاند اما در ادامه مشهدی‌ها 2گل خوردند و بازی را به تیمی که برای فرار از سقوط نیاز مبرمی به 3 امتیاز داشت، باختند. شهرخودرو حالا رتبه چهارم را دارد و در ادامه باید با تراکتور، نفت آبادان، استقلال، سپاهان و نساجی بازی کند. با این قرعه سخت و بازی‌های سنگین، به‌نظر نمی‌رسد کسی به نایب‌قهرمانی یا حتی رتبه سوم شهرخودرو امیدوار باشد. استقلال هفته آینده میزبان نساجی است و سپس برای بازی عقب‌افتاده‌اش به جم می‌رود تا بعد از آن برای بازی حساس مقابل سپاهان آماده شود. سپاهان هم نفت آبادان، استقلال، نساجی، شهرخودرو و پیکان را در مقابل دارد. به‌نظر می‌رسد در میان تیم‌های بالای جدول تراکتور و فولاد از حریفان ساده‌تر و شانس بیشتری برای دوم و سوم شدن برخوردارند. تراکتور با شهرخودرو، پیکان، شاهین بوشهر، ماشین‌سازی و فولاد بازی دارد و فولاد هم قبل از بازی هفته آخر با تراکتور باید به مصاف نساجی، نفت مسجدسلیمان، ذوب‌آهن، گل‌گهر، سایپا و پارس‌جنوبی برود. تیم نکونام بیشتر با حریفانی از نیمه پایین جدول روبه‌روست.
  نیمکت استقلال، جایزه نایب‌قهرمان
نکته جالب درباره رقابت بالای جدولی‌ها این است که در این منطقه از جدول علاوه بر جنگی که برای کسب سهمیه در جریان است یک رقابت پنهان هم برای رسیدن به نیمکت استقلال در سال آینده جریان دارد. از 5 مربی که برای کسب سهمیه می‌جنگند حداقل 3نفر داعیه نشستن روی نیمکت استقلال را دارند و رقابتی جدی بین آنها جریان دارد. فرهاد مجیدی، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام نامزدهای جدی هدایت استقلال1400 هستند و نتیجه رقابتی که این روزها میان آنها جریان دارد، نقش زیادی در اتفاقات پایان فصل و انتخاب سرمربی استقلال خواهد داشت. اگر فرهاد مجیدی به حفظ جایگاه خودش فکر می‌کند در درجه اول باید این فصل را پایین‌تر از نکونام و قلعه‌نویی به پایان نرساند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید