• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105169
+
-

چهارسوق بازاربزرگ

  چهارسوق بازار بزرگ تهران که در دوره زندیه- قاجاریه تاسیس و در آبان‌ماه سال 1356 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است، یکی از راسته بازارهای بزرگ این کلانشهر است.
  اگر قصد خرید انواع پوشاک و محصولات صنعتی یا اقلام خوراکی و... را داشته و خواستار آن هستید که از گشت وگذار در آثار باستانی کلانشهر تهران نیز لذت ببرید، بورس چهارسوق بازار بزرگ تهران یکی از این مراکز سیاحتی و خرید است.
  به‌دلیل تعدد مغازه‌ها، کالاهای عرضه شده در این راسته بازار از تنوع قیمت و کیفیت بیشتری نسبت به فروشگاه‌های سطح شهر و حتی سایر راسته بازارهای تهران و ایران برخوردار است که این امر قدرت انتخاب مشتریان برای خرید بهتر و رازان‌تر از این راسته بازار را تقویت می‌کند.
  امروزه این بازار از مجموعه‌ای از دالان‌ها و کوچه‌های تودرتو تشکیل می‌شود که در هر ردیف آن مغازه‌های مختلفی واقع شده و 2چهارسوق بزرگ و چهارسوق کوچک بازارهای تهران را به یکدیگر پیوند می‌دهد.
 چهارسوق بزرگ یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران است که در اواسط قرن سیزده هجری پس از انتخاب شهر تهران به‌عنوان پایتخت احداث شده است. این راسته بازار دارای گچبری‌های منحصر به‌فردی است که متأسفانه به مرور زمان دچار خساراتی شده است.
    گرچه قرار گرفتن این راسته بازار در محدوده اصلی طرح ترافیک و کمبود جای پارک از جمله نقاط منفی چهارسوق بازار بزرگ تهران است اما دسترسی آسان به این محل از طریق خطوط مترو، اتوبوس و تاکسی این نقطه ضعف را جبران کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
چهارسوق بازاربزرگ