• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105168
+
-

پروتکل بهداشتی هتل‌ها

   گرچه رعایت مداوم نظافت در فضاهای سربسته هتل‌ها و مراکز اقامتی اصل اولیه برای فعالیت این کسب و کارهاست اما با تداوم شیوع کرونا، این فعالان صنفی نظافت همه فضاهای داخلی هتل‌ها با کلر و دمنده‌های پیشرفته را در دستور کار قرار داده و سبک نظافت جدید آنها به بیمارستان‌ها نزدیک شده است.
  به توجه به اینکه لابی از شلوغ‌ترین مکان‌های هتل‌ها محسوب می‌شود، رعایت فاصله حداقل 6 تا 8گام بین مسافران و همچنین رعایت این فاصله در نحوه قرار گرفتن و چیدمان صندلی رستوران‌ها و محل پذیرایی میهمانان از دیگر اصول الزامی برای مقابله با ویروس کرونا در هتل‌ها و مراکز اقامتی است.
  هنگام ورود میهمانان به هتل باید دستکش و ماسک صورت از قبل آماده‌ شده و در اختیار مسافران قرار گیرد. همچنین نصب ایستگاه ضد‌عفونی مجهز به سنسور هوشمند یا پدال پایی به فاصله هر 3متردر فضای عمومی هتل‌ها و مراکز اقامتی ضروری است.
 بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی هتل‌ها، کنترل دمای بدن و درجه تب همه کارکنان، از نظافتچی گرفته تا مدیران هنگام ورود آنها به هتل و جلوگیری از ورود افراد با دمای بدن بیش از 37درجه سانتی‌گراد به محل کار آنها ضروری است.
  همه کارکنان و میهمانان در زمان استفاده از آسانسور موظف به استفاده از ماسک و ورود حداکثر 4نفر به آسانسور هستند، علاوه بر آن نصب اعلامیه‌های بهداشتی در ایستگاه‌های ضد‌عفونی و ورودی هتل‌ها و علامت‌های هشدار برای آگاه کردن مسافران به استفاده از ماسک یا رعایت فاصله هوشمند الزامی است.
   انجام اقدامات محافظتی PPEبا استفاده از ماسک‌ها و شیلدهای مخصوص به‌خصوص توسط افراد مرتبط با وسایل مورداستفاده میهمانان و زمانبندی دقیق برای حضور کمتر کارکنان هتل‌ها در فضاهای عمومی طی نوبت کاری و باقی‌ماندن آنها در اتاق استراحت از دیگر الزامات رعایت اصول بهداشتی در این مراکز است.

این خبر را به اشتراک بگذارید