• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105162
+
-

دور نگاه داشتن لباس‌ها از کرونا

مهارت
دور نگاه داشتن لباس‌ها از کرونا


لباس‌هایی که بیرون از منزل می‌پوشیم، به‌دلیل تماس با سطوح مختلف، می‌توانند کانونی برای تجمع ویروس کرونا باشند. حال چگونه باید از لباس‌هایمان در برابر کرونا نگهداری کنیم؟ 
     اسپری کردن مواد الکلی روی لباس‌ها توصیه نمی‌شود و لزومی به انجام این کار نیست. همچنین، استفاده از سشوار برای از بین بردن ویروس روی لباس‌ها بی‌تأثیر است.
     براساس مطالعات، نیازی به شست وشوی روزانه‌ لباس‌ها نیست. درصورت مواجهه با شخصی که علائم شبیه به بیماری کرونا دارد، یا درصورت سفر به مناطق پرخطر مانند بیمارستان‌ها، شهرهای پرخطر و نظیر آن یا مشاهده هرگونه خون و دیگر ترشحات روی لباس توصیه می‌شود که لباس‌ها را با آب گرم شسته و در نور آفتاب خشک کنید. در کل، رعایت عدم‌تماس با اشخاص و سطوح آلوده، مهم‌ترین نکته‌ای است که باید رعایت شود.
     برای لباس‌های روزانه و رفت‌وآمدهای معمول، نیازی به شست‌وشوی روزانه لباس‌ها نیست، ولی توصیه می‌شود لباس‌ها در کمد یا فضایی جداگانه نزدیک در منزل نگهداری شوند.
     رعایت توصیه‌هایی مثل شست وشوی دست‌ها و استفاده از دستکش، پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه و تماس نداشتن با افراد و سطوح، مهم‌ترین اقدامات هستند.
     در لحظه اول ورود به منزل، دستکش و ماسک خود را به نزدیک‌ترین سطل زباله در بسته بیندازید، سپس دست‌های خود را با آب و صابون به‌مدت ۲۰ تا 30ثانیه بشویید و سپس لباس‌های خود را دربیاورید و در کمد یا فضایی جداگانه قرار دهید و پس از تعویض لباس‌ها مجدداً دست‌های خود را با آب و صابون به‌مدت ۲۰ تا 30ثانیه شست وشو دهید.

این خبر را به اشتراک بگذارید