• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105116
+
-

آیت‌الله جنتی:

خیال‌می‌کنند در بانک‌های خارجی حساب و کتابی دارم

دبیر شورای نگهبان در پاسخ به انتقادات از این نهاد انقلابی گفت‌وگویی با خبرگزاری صداوسیما انجام داده و گفته: «دشمنی‌ها با این شورا کمترین اثری بر اراده ما ندارد، وظیفه ما شرعی و طرف ما خدای متعال است که از ما مسئولیت می‌خواهد و باید جوابگو باشیم.» آیت‌الله احمد جنتی در بخش‌های گزیده این گفت‌وگو نیز گفته است:
 بررسی صلاحیت‌ها مربوط به شورای نگهبان بوده و این مسئولیت بسیار سنگینی است. به‌ویژه با نام‌نویسی‌های بی‌حساب و کتاب که هر کسی از راه می‌رسد دو سه برگه دستش می‌گیرد و می‌خواهد به مجلس برود و یکباره چند هزار نفر می‌خواهند بروند مجلس برای ۲۸۰ صندلی؛ شورای نگهبان باید یکی یکی اینها را بررسی کند که کجا بودند و سوابق‌شان را بررسی کند که کار بسیار سنگینی است که به‌عهده ماست.
 مسئولیت دیگری که خیلی‌ها توجه ندارند و ما را کلافه می‌کند، مشکل نامه‌های دیوان عدالت اداری است و هر کسی که از اساسنامه‌ای، آیین‌نامه‌ای، دستورالعمل یا مصوبه‌ای که دولت یا غیردولت تصویب کرده است و به‌نظرش می‌رسد که خلاف شرع یا خلاف قانون است به ما نامه می‌نویسد که این آیین‌نامه، اساسنامه یا مصوبه، خلاف شرع است. معمولا جایی که به ضررشان تمام می‌شود این نامه‌ها را می‌نویسند، یعنی از نظر آنان، معنی خلاف شرع این است که به ضرر خود می‌دانند؛ اینها را می‌فرستند اینجا که انبار می‌شود.
 مشکلی که ما داریم این است که بیشتر فقهای شورای نگهبان در شهر مقدس قم سکونت دارند و تنها فردی که همیشه اینجاست من هستم؛ جمعه و شنبه هم ندارد؛ آقای آملی‌لاریجانی هم گاهی اینجاست و گاهی نیست.
 وقتی انسان، قانون و حساب و کتاب دارد و روی روال خاصی کار می‌کند حرف‌هایی که دیگران می‌زنند، بزنند، ما هم بعضی از اینها را گوش می‌کنیم، اگر کسی واقعا حق می‌گوید تشکر هم می‌کنیم خیلی هم خوشمان می‌آید واقعا دلمان می‌خواهد کسی به ما بگوید که این کارت اشتباه است، ولی اکثرا اینطور است که حساب نشده حرف می‌زنند. برخی نیز اغراض سیاسی دارند ما که گوش به حرف این و آن نمی‌دهیم، آنها حرف خودشان را می‌زنند و ما هم کار خودمان را می‌کنیم.
 خیال می‌کنند که ما می‌خواهیم برویم خارج از کشور، منع‌مان می‌کنند که نرویم؛ ما کاری نداریم در کشور‌های خارجی، به‌خودمان برسیم کافی است؛ خیال می‌کنند در بانک‌های آنجا حساب و کتابی داریم؛ خب هر چه در آن بانک‌ها داریم مال خودشان.

این خبر را به اشتراک بگذارید