• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105091
+
-

کافه مجلس

  کمپین اعلام اموال یک نماینده
محمدرضا صباغیان، نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در مجلس یازدهم که سابقه حضور در مجلس دهم را هم دارد در گزارشی 18صفحه‌ای فهرست اموال خود را برای عموم مردم منتشر کرده و از نمایندگان دیگر هم خواسته به این کمپین بپیوندند.به گزارش همشهری، او در گزارش خود جدول هزینه‌های انتخاباتی‌اش را اعلام کرده و نوشته؛ در انتخابات مجلس یازدهم 137میلیون تومان هزینه تبلیغاتی‌اش شده است. وی گفته؛ 5قطعه زمین دارد، یک باب خانه با متراژی نزدیک به 300متر، 2دستگاه اتومبیل که یک دستگاه آن به اسم همسرش است و پس‌انداز بانکی چشمگیری ندارد. صباغیان نوشته؛ بعد از فوت پدر همسرش قرار است به همسرش هم ارث برسد. وی در راستای شفافیت از 2هزار مسئول کشوری به‌ویژه از نمایندگان مجلس درخواست کرده فهرست اموال خود را منتشر کنند.

  مجلس به‌دنبال اصلاح شیوه ثبت‌نام در انتخابات
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: باید در نحوه ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری بازبینی شود زیرا دستگاه اجرایی و مقام ریاست‌جمهوری جایگاه بسیار مهمی است و اشخاصی که واجد شرایط هستند باید بتوانند کاندیدا شوند. محمدصالح جوکار به خانه ملت گفت: پس از انتخاب ابوالفضل ابوترابی به‌عنوان مسئول کارگروه‌های اصلاح قوانین انتخاباتی، این کارگروه باید ظرف یک‌ماه اصلاحات لازم را انجام دهد و آماده بررسی در صحن مجلس کند. رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان مشکلات و نقیصه‌هایی که در قوانین انتخاباتی وجود دارد را باید برطرف کنیم.

  ذهن‌های متعصب و شایعه واگذاری کیش به چین
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب‌رئیس مجلس و چهره نزدیک به جبهه پایداری در یک رشته توییت نوشت: «موضوع واگذاری کیش به چینی‌ها ساخته ذهن متعصب، کینه‌توزانه و از سر بی‌سوادی اپوزیسیون مزدور آمریکا جهت توقف قرارداد ایران و چین است. خوشبختانه متون انگلیسی و فارسی این موافقتنامه در سایت‌ها منتشر و برای پرسشگران خیرخواه و باسواد کشور قابل بررسی است. به‌شدت به‌دنبال بررسی دقیق و همه‌جانبه قرارداد ایران و چین توسط مجلس و کارشناسان هستم، اما مخالف هجمه هیجانی، از سر بی‌اطلاعی و بدون دانش به آن هستم. قطعی‌ است که قرارداد ایران و چین ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه و بهبود تجارت خارجی ایران است؛ باقی ابهامات، طبیعی و قابل رفع هستند. مذاکرات میان ایران و چین طی 2-5 سال گذشته انجام شده و البته هنوز از سوی هیچ‌کدام از 2 دولت قطعی نشده است. نمونه این موافقتنامه، موافقتنامه جلوگیری از اخذ عوارض مضاعف میان ایران و هند بود که هفته گذشته در صحن علنی مجلس بررسی و مقرر شد 2 کشور میزان عوارض دریافتی را کمتر کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید